Aviseringar
Rensa alla

hur ska jag gå tillväga? del 2


Ämnesstartare

någon av er kanske minns att jag hade problem med min inneboendes helt kontraproduktiva diskande förra sommaren. jag har nu ett helt annat dilemma. hon var gullig och tog med lite av min och player ones tvätt igår när hon var inbokad i tvättstugan. när vi kom hem efter supande inatt märkte jag att hon lagt tvätten i en prydlig hög på köksstolen. däremot fattades tre par strumpbyxor som jag skickat med henne.

jag glömde helt bort att fråga henne om detta imorse, och hon är för närvarande inte hemma. efter att player ones nycklar försvann för några timmar sen och vi letat överallt smsade jag och frågade henne om hon tagit nycklarna, det erkände hon att hon råkat göra. detta satte igång vissa konspiratoriska tendenser hos mig, typ att hon medvetet snott mina strumpbyxor men att hon aldrig kommer erkänna detta. har tidigare märkt av att hon inte svarar helt ärligt när jag frågar vart saker tillhörande hushållet tagit vägen (kastrull, soppskål). till följd av min paranoia gick jag in i hennes rum, där jag fann mina strumpbyxor smått undangömda, prydligt ihopvikta förutom ett av paren som var provade, och ja, jag är säker på att det är mina. jag tog tillbaka strumpbyxorna varpå player one hävdar att jag "har tappat det".

player ones teori är att hon trott att det var hennes egna, men märkt att så inte var fallet när hon provade ett av paren och således har för avsikt att lämna tillbaka dem. jag tror att hon kommer förneka allt och ge strumpbyxorna till sin tyska syster som kommer hit på besök nästa vecka. allt för att hålla dem borta ifrån mig. trots min bristande moral så tyckte jag att min kära sambos teori lät sannolik, och jag la därför tillbaka strumpbyxorna i hennes rum så som jag hittat dem tills dess att ett beslut är fattat. 

jag vill dock höra med er, vad ni skulle göra i mitt läge? ska jag vänta tills hon kommer hem om en timma och fråga om hon sett strumpbyxorna? osäkert att veta om hon faktiskt kommer att svara ja, men jag hoppas ändå det. kommer bli måttligt glad om hon svarar nej och jag måste köpa nya, trots att jag vet att hon har dem i säkert förvar.

jag förstår att det bästa hade varit att inte gå in i hennes rum från början, men det är försent nu. 


   
Citera
Ämnesetiketter

jag hade nog frågat om hon sett mina strumpbyxor, men det är en knepig situation.

läste den första tråden med och jag hade blivit fullkomligt galen. min sambo får inte diska, det blir inte rent när han gör det. alla måste diska som jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känns som att misstanke (och bekräftad misstanke) om stöld är en okej anledning att snoka. eftersom strumpbyxorna var där kan hon knappast förneka det om du berättar att du varit i hennes rum. om hon förnekar och blir arg så vore värsta scenariot väl att hon flyttar. men smidigaste vore nog att bara fråga om strumpbyxorna utan att nämna snokandet.

mvh mindre sammanhängande tankar


   
SvaraCitera
kook
 kook

är hon inte ärlig trots att du ger henne flera chanser, tex "är du säker? de kanske har hamnat bland dina grejer" så borde du tala om för henne att du vet om att hon har dom. sen kanske du borde hitta en annan inneboende eftersom det är helt oacceptabelt att sno andras grejer

du får inte glömma att uppdatera oss på vad som händer


   
SvaraCitera

kook:
är hon inte ärlig trots att du ger henne flera chanser, tex "är du säker? de kanske har hamnat bland dina grejer" så borde du tala om för henne att du vet om att hon har dom. sen kanske du borde hitta en annan inneboende eftersom det är helt oacceptabelt att sno andras grejer
   

detta

förvisso är det fel att du gick in i hennes rum till att börja med, men eftersom jag bott med så mycket människor jag ej valt själv under många år i tonåren så förstår jag att du gjorde det. man blir så förbannad på folk som snor...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för era svar. frågade henne när hon kom hem, och hon hade faktiskt råkat ta dem sa hon. har dock inte fått tillbaka dem ännu, vilket är konstigt då hon borde kunnat ge mig dem på direkten?

tycker väl egentligen jag är boven i dramat som direkt började konspirera och agera utefter mina teorier. vi har ändå en rätt bra relation om man bortser från att jag tvingas diska allting hon använt (innan hon hinner före), och att jag inte fullt litar på hennes oskyldighet vad gäller "borttappade" saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nu är bara frågan hur lång tid det måste gå innan jag påminner henne om att faktiskt ge tillbaka dem? verkar ju ännu mer störd (åtminstone inför mig själv) om jag tar upp det igen imorgon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

player one tycker att jag ska underrätta er om en annan trevlig historia. nämligen när jag började noja över att den svarta saxen från köket var borta. player one hävdade att vi inte ens ägde en svart sax.

den typen av påståenden har en tendens att göra mig rosenrasande. frågade givetvis roomien som sa att hon inte sett den. efter många timmars letande fann jag även den i hennes förvar. alltså förstår om jag låter sjukt materialistisk men det handlar mest om att jag inte klarar av att min tvångsmässiga koll på vart jag lägger saker ifrågasätts.

//störd

ps. vi hade flertal andra saxar. 


   
SvaraCitera
kook
 kook

varför bor du med henne?????????????????????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl: tycker väl egentligen jag är boven i dramat som direkt började konspirera och agera utefter mina teorier.

Du är en människa också och det verkar ju uppenbarligen som att snoka inte är något du skulle göra i första taget, utan du hade en hel del belägg för det.

Det borde räcka med att du i förbifarten säger "Du, förresten, strumpbyxorna!" och gärna lite som att du vore lite stressad hehe om man vill spela lite fult. Tror hon att du är stressad har hon kanske mer förståelse för varför du är rak på sak...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag för övrigt precis läst den andra tråden(dvs del 1), så var tyvärr min första tanke. Ni får hata mig hur mycket ni vill. Men det kan vara ett knep hon kört med tidigare med andra som hon vet funkar - att hon diskar dåligt så att hon någon annan insisterar på att sköta disken i fortsättningen? 

I andra fallet kanske hon behövde strumpbyxor och passade på att ta hand om er tvätt för att kunna ha en ev. räddning utifall det blev upptäckt att hon hade dem. För vem skulle misstänka när någon varit så snäll och gullig och hjälpt till? Den perfekta räddningen. 

Mvh tror gott om varenda människa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tror att ditt största problem inte är att du har en inneboende som är kleptoman, utan en partner som gaslightar dig ....... det kanske till och med är så illa att det är han som gömmer saker på hennes rum i smyg för att skapa intriger.

bara en tanke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ginnungagap: det kanske till och med är så illa att det är han som gömmer saker på hennes rum i smyg för att skapa intriger.

den inneboende hade dock svarat att hon hade råkat ta hennes strumpbyxor!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekorrespondenten: den inneboende hade dock svarat att hon hade råkat ta hennes strumpbyxor!

att player one skulle uppmuntra beteendet för att driva subhuman girl galen behöver inte utesluta att den här tjejen faktiskt har kleptomani. man ska ju taga möjligheterna i akt när man ser dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ginnungagap:

att player one skulle uppmuntra beteendet för att driva subhuman girl galen behöver inte utesluta att den här tjejen faktiskt har kleptomani. man ska ju taga möjligheterna i akt när man ser dem.

kan mycket väl vara som så att de är i maskopi. tack för att du hjälper mig att se klart. 


   
SvaraCitera