Aviseringar
Rensa alla

hur ska jag göra?


Ämnesstartare

mediakatt:

Ca 50 kg är runt gränsen för undervikt om man är 165 cm lång.

Ja jag vet


   
SvaraCitera

Fridaah:

Ja jag vet

Du inser att de flesta inte tycker att undervikt är mycket, va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Du inser att de flesta inte tycker att undervikt är mycket, va?

nej, det vet jag också.


   
SvaraCitera

Fridaah:

Men är ca 50kg mycket när man är ca 165cm lång?

Nej.


   
SvaraCitera

Fridaah:

Men är ca 50kg mycket när man är ca 165cm lång? Jag själv tycker det

Jag är 161 cm och väger 42 kg. Jag är snart 20 år. Du vill inte gå ned i vikt. Du förstör din kropp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kindergartner:

Jag är 161 cm och väger 42 kg. Jag är snart 20 år. Du vill inte gå ned i vikt. Du förstör din kropp.

Oj, du är väldigt smal! Asså grejen är ju att jag inte vill se ut som ett vandrande skelette (menar itne att du gör det) men jag vill bara bli fint smal!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I första hand borde du ringa och prata med en kurator på tex ungdomsmottagningen/bup

I andra hand, sluta väg dig, inga siffror bestämmer om du är smal eller fet. Träna och ät nyttigt och må bra osv så kommer din kropp att må bra och se bra ut.


   
SvaraCitera

Fridaah:

Oj, du är väldigt smal! Asså grejen är ju att jag inte vill se ut som ett vandrande skelette (menar itne att du gör det) men jag vill bara bli fint smal!

Men det börjar alltid med att bli "någorlunda smal", men att gå ned i vikt är extremt beroendeframkallande. När du väl nått din målvikt så kommer du bara vilja gå ned mer. Du kommer fortfarande hitta ställen på din kropp du inte är nöjd med. Det börjar alltid att gå ned lite, så gör inte ens det.

Du är normalviktig nu, kanske lite liten för din ålder. Oroa dig inte för att gå ned i vikt.


   
SvaraCitera