Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag göra?


Ämnesstartare

Tja allihopa! Jag är en kille på 18 snart 19 år (om det nu hjälper :P) Som har problem men en tjej.

Den här tjejen och jag har hållt på att träffas och umgås mycket sen början av oktober ungefär. Vi kände varandra "halft", innan vi började träffas mer. Allt började med att jag började snacka med mer henne för att jag hade börjar gilla henne. Sen efter ett tag så fick hon reda på att jag gilla henne (jag sa det till henne). Jag fick då ett nej och hon sa att det förmodligen inte skulle bli något. Men jag gav inte upp för det. Jag fortsatte prata med henne. Jag drog med henne på en massa saker, träffade henne mycket och vi var sjävla mycket en del. Sen efter ett tag lyckades jag få henne att ändra sig. Hon började gilla mig. Men grejen var, Hon var inte helt säker på vad hon ville. Jag fick reda på det också. Men vi fortsatte träffas och ha diverse filmmys/träffas mycket. Aja iaf...I mitten av December där, efter en filmkväll hos mig berättade hon att hon inte kände ngt och att det inte skulle gå. Vi Slutade umgås sjävla med varandra efter det. Men träffade varandra på en många kvällar eftersom vi tränar samma sport. Vi har haft en del snack efter att det "tog slut" (fast vi aldrig riktigt var tillsammans). Hon vet att jag skulle göra vad som helst för att få henne. Älskar Henne! Hon säger saker som att jag är gilligaste killen hon känner och har alltid kul med mig och massa sånt, bla bla osv och att hon har jättedåligt samvete för allt som hände. Men iaf. Nu igår träffades vi igen för första gången ensamma igen. (vi träffades en gång kanske 2 veckor efter att det tog slut också men det var väldigt stelt och kanske ingen bra ide.)Men igår då. Vi käkade ute och sen hade vi en filmkväll hemma hos mig. Dock inte lika "mysigt" som vi brukade göra det. När hon sedan hade gått blev det som jag trodde. Jag blev ledsen och visste inte vad jag skulle göra. Tänker på att det inte blir något och vet inte vad jag ska ta mig till!

Nu har ni fått en så kallad "wall if text" men aja. Allt är säkert en röra också men men.

Vad tycker ni att jag ska göra?
Lämna henne och inte prata/umgås med henne lika mycket som jag gör nu? Försöka leta upp en ny eller vad? Jag är verkligen 100% förälskad i den här tjejen, det vet hon också jag har sagt det till henne. Hjälp mig! [cry]


   
Citera

Kan ingen skapa en så kallad samlingstråd just för detta ämne? Skapas ju otroligt många sådana trådar per år! [zzz]


   
SvaraCitera

S3ON:

Kan ingen skapa en så kallad samlingstråd just för detta ämne?

Ni hatar samlingstrådar [wink]

+ nej, det är ändå unikt fall till fall dessutom då det inte alltid är samma problem hela tiden.


   
SvaraCitera

Jag tycker att du borde börja se henne som din vän och inte som "tjejen" du är förälskad i. Om hon inte känner samma sak så får du acceptera det. Frågan är inte vad du ska göra, vad vill du? Vill du strunta i henne för att du inte klarar av att vara olyckligt förälskad, eller vill du försöka få det att fungera?

Följ ditt hjärta helt enkelt. Och fråga henne vad hon tycker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Secure:

Följ ditt hjärta helt enkelt.

Ja alltså jag vet inte vad jag ska göra. Har sagt till henne att jag inte vill släppa henne. typ som: " Om du någon gång ändrar dig så vet du att du har någon som väntar på dig". Men jag vet att hon inte gillar mig längre tyvärr. Men det är väldigt svårt att släppa en tjej som man gillar så mycket som jag nu gör. Så därför jag ville ha lite råd. 2 tjejer jag snackat med sa att jag borde kanske lämna henne ifred. Men "grabbarna" kompisarna säger att jag inte ska ge upp![n]


   
SvaraCitera

Jag är oxå olyckligt förälskad, jag älskar en kille som inte älskar mig. Han vill se mig som en "polare". Och, jag vil inte förlora honom helt, så jag accepterar att bara vara hans kompis. Men jag älskar honom mer än något annat. Och det esvårt att acceptera det vet jag. Men du borde inte lyssna på andra. Utan på dig själv. Mina vänner säger att jag bara ska skita i det. Och du ska inte säga att du väntar på henne för då tar hon dig förgivet. Prova helt enkelt att vara lite neutral. Va inte på henne 24/7. Skriv eller prata med henne kanske varann dag eller något sånt eller ännu mindre så lär du dig att vara utan henne. Och hon inser vad hon har gått miste om. På så sätt så förlorar du henne inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Secure:

Jag är oxå olyckligt förälskad

Okej tack för svaret! Får se gur det går! Jobbiga är att jag träffar henne oavsett 4 dagar i veckan eftersom vi tränart samtidigt på dem kvällarna :/


   
SvaraCitera