Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag göra för att inte vara så stel?


Ämnesstartare

Jag är en tjej, 15 år. Jag har gått i samma klass som en kille i sen 7:an, men nu har jag börjat få en liten crush på honom. På ett sätt känns det som han gillar mig, speciellt för ett tag sedan när vi hade halvklass så satt han bredvid mig och typ tog mig på låret och petade lite i mitt hår. Men inte på ett kärleksfullt sätt men jag undrar om det typ kan så att han inte heller vill visa det?  

Vi brukar ibland gå med varandra till och från bussen när vi stöter på varandra. problemet är bara att jag är så himla stel, det enda jag kan komma på att prata om är typ skolan och det är ju inte så jätte kul att prta om lixom. Känns som att han kommer tro att jag ör värsta pluggisen... Iofs inget dåligt med det men tror ni fattar... 

Min fråga är iaf hur jag ska göra för att bli mindre stel och ämnen att prata om osv. Samt hur jag ev ska visa mina känslor. Jag tror att han är ganska "hård" och kommer inte visa sina i första taget om han ens har några... Jag är väldigt oerfaren av förhållanden osv.

blev ganska långt men hoppas ni orkade läsa och har några tips, kram! 


   
Citera
Kudhos

Försök att prata om något annat? Typ gemensamma intressen, musik, film, fråga vad han har för planer till hösten, eller om hur sommaren har varit. Se vad snubben verkar fastna för. Han låter intresserad utav dig rent spontant.


   
SvaraCitera

Bara slappna av tänk på att ha kul försök inte prestera


   
SvaraCitera
lax
 lax

jag tror att du gynnas av att komma på några nyckelfrågor i stil med "jaha, vad brukar du göra efter skolan, då?" 
eller "har du sett X-filmen på bio, jag tänkte gå och se den, värt eller?"

och sedan ta de därifrån, viktigast är att sluta överanalyser och hålla hyperventilera.

eller så kan du göra som den äldre skaran, bli full och medvetslöst hångla upp honom mot en toadörr. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket! Ska tänka på era tips, kramar! ❤️


   
SvaraCitera

För att visa att du är intresserad tror jag inte det krävs särskilt mycket. Visa att du tycker det är intressant att prata med honom. Om ni möter blickar håll kvar med blicken. Försök ge honom varma leenden. Det är ett bra sätt att visa att du är intresserad.


   
SvaraCitera

take a chill pill Skadeglädje


   
SvaraCitera