Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag göra? hjälp


Ämnesstartare

Har en stationär dator som jag har massa musik på som jag vill lägga över i min laptop. Problemet är att det var ca ett år sen jag använde den datorn så en sladd till skärmen är borta, men datorn funkar.
Frågan är, kan man öppna laptopen och sätta i hårddisken från den stationära där eller kan man koppla den bärbara på något sätt så att den är "skärm" för den stationära, eller är jag tvungen att köpa en sån sladd som ska vara till skärmen?


   
Citera

Knivigt läge...

Det enda sättet jag kan komma på som funkar till 100% är att köpa en ny sladd till skärmen.


   
SvaraCitera

Antingen som jonny sade, eller det lite enklare, låna någon annans sladd.

Ett sätt som kan gå, om datorn är inställd ifråga om nätverk och så, är att du startar datorn, kopplar i din dator direkt med en nätverkskabel, och kollar om du kan komma åt hårddisken så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

köpa en ny sladd

KingGurka:

låna någon annans sladd.

Funkar det att sätta i hårddisken i kompisens dator annars? Eller kan det vara olika hårddiskar till olika datorer så att den kanske inte passar?

KingGurka:

nätverkskabel

Har ingen sån tror jag, testade med en usb-sladd men det funkade inte[blush]


   
SvaraCitera

Gunvald:

eller är jag tvungen att köpa en sån sladd som ska vara till skärmen?

Ja, dom är inte dyra..


   
SvaraCitera

Gunvald:

Funkar det att sätta i hårddisken i kompisens dator annars?

Ja, det skall fungera, fast det krävs lite mer kunskap.. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ja, dom är inte dyra..

Okej, då får det bli en sån [smile]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Funkar det att sätta i hårddisken i kompisens dator annars? Eller kan det vara olika hårddiskar till olika datorer så att den kanske inte passar?

Det ska funka, om det inte skiljer mer än typ 10 år mellan när de gjordes. Finns väl i princip två standarder, men i princip alla nya datorer har plats för båda.
En stationär dator får det ju vara då, och man får ha lite basic skillz.


   
SvaraCitera

Kör en dropbox?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Det ska funka, om det inte skiljer mer än typ 10 år mellan när de gjordes. Finns väl i princip två standarder, men i princip alla nya datorer har plats för båda.
En stationär dator får det ju vara då, och man får ha lite basic skillz.

Ok[y]

Gröna Vesslan:

Kör en dropbox?

En vadå?


   
SvaraCitera

Gunvald:

En vadå?

En Dropbox är som, låt oss säga, en mapp som du kan nå genom internet.

Så länge båda datorerna är på, så kan du från den datorn med låtarna ladda upp dem där, och sedan ladda ner dem från den andra datorn.

Man kan använda ett par GB utan att betala


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gröna Vesslan:

En Dropbox är som, låt oss säga, en mapp som du kan nå genom internet.

Så länge båda datorerna är på, så kan du från den datorn med låtarna ladda upp dem där, och sedan ladda ner dem från den andra datorn.

Man kan använda ett par GB utan att betala

Hm låter ju bra, men mitt problem är ju att jag har en fungerande dator men ingen fungerande skärm [crazy]


   
SvaraCitera

Gunvald:

men mitt problem är ju att jag har en fungerande dator men ingen fungerande skärm [crazy]

Jaha [blush] Ah... hehe... hakade upp mig på det där mp3or till laptopgrejen...

Men kan du inte låna en av någon polare då?


   
SvaraCitera