Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag göra?Kan inte prata med tjejer som jag gillar.


Ämnesstartare

Tjena!Nu har jag ett litet problem,Jag har inga problem med att flirta med tjejer via sms och andra saker som msn.Men nu har dett gått så långt att jag troligtvis ska träffa eller rättare sagt att hon vill att jag ska komma och "prata" med henne i sin lägenhet[blush] Nu till problemet[sad] Jag kan verkligen inte prata med tjejer som jag gillar.Jag blir ju f*n helt tyst.Någon som har något tips på hur jag ska få igång några intresanta samtal med den här tjejen?
Kom med så många förslag som möjligt för natten är lång[wink]


   
Citera

Kvitto:

Någon som har något tips på hur jag ska få igång några intresanta samtal med den här tjejen?

Gå dit, ta det lugnt, låt det flyta. Fråga vad hon tycker om, vad hon gör på fritiden, osv. Fast ni kanske är förbi det i och med att ni snackat genom msn och sms innan.

Så ja, gå bara dit och umgås tills irl-obehaget sköljs bort! [y] Dold text: tro mig, det gör det efter en stund.


   
SvaraCitera

Testa att prata i typ skype först, för att se hur lätt/svårt ni får igång en konversation.


   
SvaraCitera

vet du om hon är bra påatt prata? isf är det ju rätt lugnt, bara att svara på det hon säger och komma med följdfrpgor tiep


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

Testa att prata i typ skype först, för att se hur lätt/svårt ni får igång en konversation.

Då blir det att köpa en mikrofon i julklapp till henne då[wink] men smart tips ändå.


   
SvaraCitera

det går bara att träna bort sånt där


   
SvaraCitera

Kvitto:

Då blir det att köpa en mikrofon i julklapp till henne då[wink]

Annars finns ju telefoner.


   
SvaraCitera

Jag tycker du ska skriva allt på en lapp hela kvällen. Bara skriva. Säg eller rättare sagt skriv på lappen att du vill skriva allt hela kvällen, att det är en lek du har kommit på.

Det funkar säkert ska du se[wink]

Förlåt, är lite övertrött xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kvitto:

Jag blir ju f*n helt tyst.

Menar du att du blir tyst för att du blir nervös eller tyst för att du inte vet vad du ska säga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirvana:

Menar du att du blir tyst för att du blir nervös eller tyst för att du inte vet vad du ska säga?

Både och fast det lutar nog mer åt att jag inte vet vad jag ska säga[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kvitto:

hur jag ska få igång några intresanta samtal

en rolig grej^^ som faktiskt hände när jag och min nuvarande kille träffades.. Vi hade smsat ett tag och så men så fort vi träffades blev det tyst.. :S Såå under en lång tystnad fick jag ett sms.. där han skrev att han var lit nervös för att prata.. så vis msade mitt framför varandra i typ 1-2 timmar tills vi brast i skratt av något vi skrev om och då började vi prata [bigsmile] Du kan juh alltid testa det [y]


   
SvaraCitera

Kvitto:

Jag kan verkligen inte prata med tjejer som jag gillar.Jag blir ju f*n helt tyst.

Är sådan, fast med dudes då. Blir inte alltid tyst, men knäpp i huvudet och socialt awkward.
Men, det har löst sig ändå. [party]

Kvitto:

Någon som har något tips på hur jag ska få igång några intresanta samtal med den här tjejen?

Tänk inte så mycket på att du faktiskt måste få igång ett intressant samtal, då blir det lätt pressat. Tänk inte så mycket alls faktiskt.
Det värsta är ju när man fastnar tankarna; "Men säg något då, kom igen. Något kan du väl säga? Fan vad pinsamt och tyst det är. Gaah goooh ghhhlllost!"
Ta det lugnt, visa intresse för det hon säger. Då kommer du förmodligen framstå som snäll och trevlig även om du inte pratar så mycket själv.
Kanske kan ni hitta på något som inte kräver särskilt djupa samtal. Spela något spel eller se en film.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar än så länge[crazy] Den 17e ska jag träffa henne ensam hemma i sin studentlägenhet [chocked] så jag väntar ivrigt på flera svar[bigcheers]


   
SvaraCitera

alltså när man hånglar behöver man inte prata, satsa på det [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kvitto:

Både och fast det lutar nog mer åt att jag inte vet vad jag ska säga

Men vet du vad hon har för intressen? Går hon i skola? Vad gillar hon för musik. Prata om sånna vanliga saker. Var inte rädd för att prata om nåt minne som dyker upp när ni pratar om något annat:) Annars får du väl börja hångla o mysa så slipper du snacka 😉


   
SvaraCitera