Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag göra med alla dessa pengar?


Ämnesstartare

Hej!

Nu har jag under en väldigt lång period arbetat på min hemsida och försökt att få upp min sida i Google ranks i över 3 måndader, nu är den äntligen högst upp och jag ändrade sidans "maintenance" sida till vanliga sidan, nu, redan efter 15 timmar står det på mitt AdSense konto (Google) "841 Skr".

Låt säga att jag då drar in 1000 om dagen, dvs. 30,000 om månaden. Hur ska jag hantera dessa pengar?

Problemet är att jag är 14 år gammal och har inget kreditkort eller något. Funderar på att skaffa Mastercard Paypal kort, ska jag då säga åt Google att lägga in pengarna där? Vem kommer skatta för de?

Tillkommer det avgifter utöver skatten?

Jag kan ge de till min farsa och han ger de till mig, men han äger ett företag och om det åker in på hans konto kommer det väl egenavgift (på runt 25%) + skatten (30%), jag vill helst bara betala skatten.

Så hur tycker ni att jag ska göra? Har förresten inte ett kreditkort, vilket rekommenderas?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Vilken hemsida rör det? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Med risk för att outa mig så säger jag inte sidans namn, men huvudämnet är en blandning utav säkerhet och spel.


   
SvaraCitera
Arlo
 Arlo

oj, kan bara gratulera.
Be dina föräldrar hjälpa dig öppna ett konto.


   
SvaraCitera
zIGGE

använder du en .com domän?


   
SvaraCitera

kerpentin:

Så hur tycker ni att jag ska göra? Har förresten inte ett kreditkort, vilket rekommenderas?

Gå till en bank och berätta att du är ung egenföretagare och vill ha hjälp med konton etc.


   
SvaraCitera

kerpentin:

Hur ska jag hantera dessa pengar?

ge dom till mig[badgrin]


   
SvaraCitera

kerpentin:

EDIT* va inget ^^


   
SvaraCitera

retstickan:

fattar inte hur det där fugerar, vad får du pengar av?

retstickan:

AdSense

[smacksmileyn]


   
SvaraCitera

Btw, om du driver 1000 om dagen genom google så antar jag det är mycket bajstrafik för dem som annonserar, google drar av bajstrafik innan dem utbetalar


   
SvaraCitera

ChickiBull:

[smacksmileyn]

vet ändå inte va adsense är för något. det som va problemet. men kollade upp på google.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det bästa är att gå till banken och snacka med dom, typ swedbank, nordea osv. Så kan man öppna ett konto, det brukar ju kosta... Men jag har ett ungdomskort (visa, sånt här blått), electron. Det är kopplat till 1 konto där jag har mina sommarjobbspengar + annat. Använder bara det 🙂 Det kostar inget tills du fyller 20 [y] Men kanske blir krångligt att flytta och kanske inte så bra om du går runt med ett bankkort om du har massa pengar där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ChickiBull:

Btw, om du driver 1000 om dagen genom google så antar jag det är mycket bajstrafik för dem som annonserar, google drar av bajstrafik innan dem utbetalar

Det är högkvalitativ trafik, ingen bajstrafik. (Får runt 5-21 kronor per klick)

Ska till Nordea om ett par dagar och kolla då.

Till den som undrade, ja, det är en .com domän.


   
SvaraCitera

kerpentin:

Det är högkvalitativ trafik, ingen bajstrafik. (Får runt 5-21 kronor per klick)

Har alltid undrat hur sånt där funkar, hur man faktiskt klättrar i google sökningar och hur penga flödet går tillväga, nice att man fick en påminnelse att kolla detta[y]

Intressant inte minst sagt!


   
SvaraCitera

Jag kan investera dom i diverse oddsetspel åt dig i utbyte mot en lättare provision förstås.


   
SvaraCitera