Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag göra med håret?


Ämnesstartare

Jag köpte värmeskydd till mitt hår för att jag använder plattång nästan dagligen och det är ju bra att skydda och så. Grejen är den att jag aldrig orkar gå upp och duscha på morgonen, och gör det alltid på kvällen.
Om jag då duschar på kvällen, har i värmeskydd och fönar torrt, måste jag ha i nytt värmeskydd på morgonen när jag plattar? Eller sitter det kvar? Man skulle ha i det i blött, nytvättat hår iallafall.
Dessutom, skadar det inte att föna håret efter varje tvätt? Jag måste ju liksom föna för att värmeskyddet ska verka, det funkar ju inte om håret självtorkar?
Hjälp.


   
Citera
Ämnesstartare

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du ska ha värmeskyddet om du just ska föna det. Men föna det inte varje dag. Är ditt hår torrt och du bara ska ha skydd för plattången, finns det sådant som man sprayar på torrt hår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låt håret självtorka, och ha i värmeskyddet på morgonen innan du plattar. Kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vankelmodig:

Låt håret självtorka, och ha i värmeskyddet på morgonen innan du plattar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vankelmodig:

Låt håret självtorka, och ha i värmeskyddet på morgonen innan du plattar. Kanske.

Det tycker jag också låter rimligt, fast det ska på i blött hår...aja, får väl gå och köpa ett annat då [smile]


   
SvaraCitera

Mousse funkar förresten som värmeskydd, delvis iallfall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp värmeskyddandespray som man har på torrt hår istället!


   
SvaraCitera

Klart att värmeskyddet funkar även om du inte fönar håret, det var det löjligaste jag nånsin hört 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chicago:

Klart att värmeskyddet funkar även om du inte fönar håret, det var det löjligaste jag nånsin hört 😛

Min frisör sa till mig att det fungerar bättre och går in i håret bättre om det blir varmt. [smile]


   
SvaraCitera

loom:

Min frisör sa till mig att det funge

Jag tycker det låter konstigt att ett värmeskydd först aktiveras när det blir varmt. Det är ju konstigt om du ska behöva värma det fler gånger för att du har skydd i 😛


   
SvaraCitera