Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag göra med honom?


Ämnesstartare

Hej! jag är intresserad av en kille i min klass, men jag vet inte om han är intresserad/gillar mig. Jag är alltid väldigt feg när det gäller killar och kärlek...Jag vågar aldrig riktigt ta första steget. Jag vet som sagt inte om han är intresserad utav mig men ibland så känns det som att våra blickar möts ett kort ögonblick. Jag vet inte om han kanske tittar lite på mig precise som att jag tittar på honom lite extra ibland eller om det bara är jag som inbillar mig det eftersom det är det jag vill. Men ibland känns det som att han inte alls är intresserad utav mig utan att han mer är intresserad utav någon annan. Och jag tänker ofta att jag troligtvis inte är tillräckligt rolig,snygg,fin osv allt man vill vara för honom. 

Hur som helst så la jag till honom på FaceBook i början av hösten när vi började i samma klass (jag la till alla). Jag har bara en kompis som vet om att jag är intresserad utav honom och hon går inte ens på min skola. Men jag är som sagt väldigt feg och klarar verkligen inte av att ta kontakt via fb som min kompis tycker. Jag är väldigt rädd för att han ska tycka att jag är konstig eller något annat om han nu inte är intresserad utav mig ifall jag skulle skriva till honom på fb. Speciellt eftersom att vi går i samma klass och ska göra det i tre år till och jag är rädd för att någon annan i klassen då ska få reda på att jag försökt att skriva till honom..

Jag följer några tjejer i klassen på instagram också och har även hittat hans instagram då vi har gemensamma vänner sedan tidigare. Hans instagram är privat vilket min också är så jag vet inte om jag ska lägga till honom eller något.. 

Den hjälp jag behöver är som sagt, hur jag ska ta kontakt? Som jag sa så är jag otroligt feg när det kommer till att ta första steget och jag tror inte jag skulle våga skriva till honom på fb det första jag gör. Jag tyckte det var jobbigt att bara lägga till honom som vän hehe.. 

Åh snälla ni, hjälp mig! /En olyckligt förtjust tjej...


   
Citera

Jag tycker att du ska börja snacka med honom på fb eller så, bara typ "hej" och "vad gör du?" och sånt i början och sen bruka man kunna prata mer och mer sen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har ett liknande problem.. Jag gillar en kille som jag har jätte mycket gemensamt med och det känns ibland som om han gillar mig också men jag vet inte om han gör det eller om det bara är för att han tycker jag är kul för att vi har, som sagt, mkt gemensamt. Jag är också väldigt blyg så det funkar inte så bra här heller... Jag har väl egentligen inget råd till dig men... Jag skriver med killen på kik men sen så vågar jag inte ens säga hej till honom i skolan och det känns som om han tycker att jag är lite löjlig... HahaMycket glad Tänkte att det skulle kännas bättre när du ser att fler personer har såna problem (inte bara tjejer, har en killkompis som har ett sånt här problem också)LedsenHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SnowKin:
Jag har ett liknande problem.. Jag gillar en kille som jag har jätte mycket gemensamt med och det känns ibland som om han gillar mig också men jag vet inte om han gör det eller om det bara är för att han tycker jag är kul för att vi har, som sagt, mkt gemensamt. Jag är också väldigt blyg så det funkar inte så bra här heller... Jag har väl egentligen inget råd till dig men... Jag skriver med killen på kik men sen så vågar jag inte ens säga hej till honom i skolan och det känns som om han tycker att jag är lite löjlig... HahaMycket glad Tänkte att det skulle kännas bättre när du ser att fler personer har såna problem (inte bara tjejer, har en killkompis som har ett sånt här problem också)LedsenHjärta

Ja då är vi två hahah. Jag har tyvärr inte ens hans kik eller nummer eller så och vi brukar inte chatta på fb heller. Därför känns det så konstigt om jag helt plötsligt skulle börja skriva till honom på fb när vi knappt pratar i skolan och aldrig skrivit till varandra innan. Är som sagt jätte rädd att han i så fall skulle tycka jag är jätte konstig eller att det kommer bli as stelt mellan oss i resten av den tid vi går i samma klass.. jag är jätte blyg när det gäller sådana här saker och vill bara att han ska ta första steget hahah HjärtaLedsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eemmallarsson:
Jag tycker att du ska börja snacka med honom på fb eller så, bara typ "hej" och "vad gör du?" och sånt i början och sen bruka man kunna prata mer och mer sen 🙂

ja okej, tack för ditt svar. Jag är dock som sagt väldigt, väldigt blyg när det kommer till sådana här saker och vill bara att han ska ta första steget. Men samtidigt kanske han är lika feg som mig, eller så är han bara inte intresserad...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ineedhelp:

Ja då är vi två hahah. Jag har tyvärr inte ens hans kik eller nummer eller så och vi brukar inte chatta på fb heller. Därför känns det så konstigt om jag helt plötsligt skulle börja skriva till honom på fb när vi knappt pratar i skolan och aldrig skrivit till varandra innan. Är som sagt jätte rädd att han i så fall skulle tycka jag är jätte konstig eller att det kommer bli as stelt mellan oss i resten av den tid vi går i samma klass.. jag är jätte blyg när det gäller sådana här saker och vill bara att han ska ta första steget hahah HjärtaLedsen

Japp samma för mig men jag bara började skriva. Det gick bra, han var jättegulligMycket gladHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SnowKin:

Japp samma för mig men jag bara började skriva. Det gick bra, han var jättegulligMycket gladHjärta

Modigt! jag själv klarade knappt av att skriva till honom förut idag när jag endast frågade om en skoluppgift...Men jag får kanske ta tag i mig själv och bara göra det, utan att tänka för mycket HjärtaSöt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ineedhelp:

Modigt! jag själv klarade knappt av att skriva till honom förut idag när jag endast frågade om en skoluppgift...Men jag får kanske ta tag i mig själv och bara göra det, utan att tänka för mycket HjärtaSöt

Ja, det blir nog braGladHjärta


   
SvaraCitera