Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag göra?


Ämnesstartare

Jag blev ihop för en vecka sen, med en tjej i Umeå. Vi har inte träffats, men vi har videochattat på skype mycket.
Jag var riktigt kär först, men nu har jag slutat gilla henne och jag vill göra slut. Men hon har bara haft killar som har varit otrogna och/eller gjort slut på dåliga sätt, och hon har varit självmordsbenägen.
Så jag är rädd att om jag gör slut med hon så kommer hon att begå självmord.
Och dessutom så vet alla i min klass, mina föräldrar, hennes föräldrar och alla mina vänner på facebook om att vi är ihop och alla kommer att tycka att jag är en idiot för att jag gör slut efter en vecka.
Jag måste göra slut, men jag vet inte hur. Vad ska jag göra??? GråterGråterGråterFörvirrad


   
Citera
time
 time

FancyPM: Jag var riktigt kär först, men nu har jag slutat gilla henne och jag vill göra slut.

Varför har du slutat gilla henne? 

Det är klart du ska göra slut om du inte mår bra av förhållandet. Var ärlig och saklig med henne. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Varför har du slutat gilla henne? 

Jag vet inte varför, jag har inte märkt det förrän idag. 


   
SvaraCitera
time
 time

FancyPM:

Jag vet inte varför, jag har inte märkt det förrän idag. 

Då var du nog inte kär i henne på riktigt. Kärlek har ingen "av och på"-knapp.


   
SvaraCitera

eftersom ni aldrig setts blir det ju väldigt märkligt om du ska åka upp till henne för att göra slut. om ni brukar prata i telefon kan du väl göra slut via telefon. var saklig bara.

och när det kommer till din familj: gissar att du är i typ högstadieålder, ingen kommer tycka att det är särskilt konstigt, högstadieförhållanden är typ sådär.


   
SvaraCitera

såg nu att du är 13, som sagt, troligtvis kommer ingen att tycka att det är särskilt konstigt. 


   
SvaraCitera

det bästa skulle nog vara att du säger på ett ''snällt'' sätt sanningen.
annars så kan du ju säga typ att du ser henne som en nära vän? 
är inte speciellt bra på sånt här, men jag är ju en tjej och jag tror att vi alla uppskattar om man säger sanningen ist för att ljuga. 🙂 


   
SvaraCitera