Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag göra?


Ämnesstartare

Jag vart utsatt för mobbing för några år sedan och pga det så bytte jag skola och då blev det inget riktigt avslut. Nu i efterhand så har jag försökt få svar på vad som faktiskt hände men tyvärr har de gått för lång tid och ingen verkar vilja eller komma ihåg någonting. 

Mitt problem är att jag inte dels kan få något svar från någon & att de inte fanns en lag just då så skolan kunde inte dokumentera något förens nu när lagen finns. 

Vad har ni för tips på hur jag ska göra? 

Det som vart att jag blev insatt i detta är dels för att jag då bearbetade det som hände och ville inte prata om det, medan nu så är jag mer mogen och öppen för att prata om det. Jag bryr mig inte på samma sätt längre och därför är de lättare att prata om det. Och för att jag fick info om saker som hände då som jag inte visste om och som gjorde det hela värre än vad min uppfattning om det hela var. Jag hade ju bara min bild. Ingen pratade ju med mig om någonting. 

Med värre menar jag att jag inte kunnat gå vidare helt från detta och för att jag inte kan få svar från någon. 


   
Citera

Förstår inte vad du vill uppnå med detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Förstår inte vad du vill uppnå med detta.

Som jag sa så vill jag ha mer information om det som hände då jag inte får svar från någon om det hela. Och det som är svårt är att de fanns ingen lag då så skolan kunde dokumentera något om det plus att ingen vill säga något om det eller kan säga något för de minns ingenting. Därför undrar jag vad man kan göra i en sådan här situation. 


   
SvaraCitera

Du förvirrar mig...

Varför minns du inte vad som hände?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:
Du förvirrar mig...

Varför minns du inte vad som hände?

jag minns väldigt mycket av vad som hände men de är konstigt att bara jag utav alla i klassen minns det hela och dem minns ingenting. Jag får liksom inga svar från varken lärare eller dem från klassen. De va dock en som hade mycket info men bara sådant som jag inte visste om så jag hade ingen aning om att de hade hänt. 


   
SvaraCitera

Josses94:

jag minns väldigt mycket av vad som hände men de är konstigt att bara jag utav alla i klassen minns det hela och dem minns ingenting. Jag får liksom inga svar från varken lärare eller dem från klassen. De va dock en som hade mycket info men bara sådant som jag inte visste om så jag hade ingen aning om att de hade hänt. 

Jag vet inte hur uppenbar mobbningen var, eftersom du inte berättar någonting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Jag vet inte hur uppenbar mobbningen var, eftersom du inte berättar någonting.

De var två som skrev en blogg om mig och de var även vardagligt prat där folk kunde ha kul på min bekostnad, driva med mig och sådant. Jag var väldigt osäker just då. Men min fråga är mer riktat till hur jag ska få info när de inte finns någon att få infon från. 


   
SvaraCitera

Josses94:

De var två som skrev en blogg om mig och de var även vardagligt prat där folk kunde ha kul på min bekostnad, driva med mig och sådant. Jag var väldigt osäker just då. Men min fråga är mer riktat till hur jag ska få info när de inte finns någon att få infon från. 

Det låter inte som något som klasskamrater skulle komma ihåg. Det är inte förvånande att de inte kommer ihåg. Inte menat elakt: du är inte centrum av universum

Med det sagt, de enda som kanske minns mer än du är de som skrev bloggen om dig, för det låter ganska obsessivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Det låter inte som något som klasskamrater skulle komma ihåg. Det är inte förvånande att de inte kommer ihåg. Inte menat elakt: du är inte centrum av universum

Med det sagt, de enda som kanske minns mer än du är de som skrev bloggen om dig, för det låter ganska obsessivt.

jo men någon borde ju komma ihåg någonting om det. Ingen minns ju någonting från gymnasietiden överhuvudtaget. För mig är det jätte konstigt. 


   
SvaraCitera

Josses94: jo men någon borde ju komma ihåg någonting om det.

Nej

Josses94: Ingen minns ju någonting från gymnasietiden överhuvudtaget.

Det gör de väl... nu överdriver du väl

Josses94: För mig är det jätte konstigt.

Folk lever inte i det förflutna. Jag ser att du är lik jag, besatt av det förflutna, men det är inte vanligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Nej

Det gör de väl... nu överdriver du väl

Folk lever inte i det förflutna. Jag ser att du är lik jag, besatt av det förflutna, men det är inte vanligt

Men om någon är utsatt för mobbing som är väldigt tydlig eller som sagt man ska ta all mobbing på allvar och då borde ju iblandade personer minnas någonting om det. Nej de minns inget och hur jag än har försökt så vill de inte prata om det. Antagligen för de är barn fortfarande


   
SvaraCitera

Josses94:

Men om någon är utsatt för mobbing som är väldigt tydlig eller som sagt man ska ta all mobbing på allvar och då borde ju iblandade personer minnas någonting om det. Nej de minns inget och hur jag än har försökt så vill de inte prata om det. Antagligen för de är barn fortfarande

Jag tror inte att din mobbning var väldigt tydlig.

Josses94: vill de inte prata om det. Antagligen för de är barn fortfarande

Nej, antagligen för att de inte minns, för att, inte menat elakt, du är inte centrum av universum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Jag tror inte att din mobbning var väldigt tydlig.

Nej, antagligen för att de inte minns, för att, inte menat elakt, du är inte centrum av universum.

Jag fattar att jag inte är centrum och vill inte vara det heller. Men mobbing bör man komma ihåg 


   
SvaraCitera

Josses94: mobbing bör man komma ihåg

Nej, inte nödvändigtvis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Nej, inte nödvändigtvis

Det är klart att man glömmer bort saker och så men detta påverkade ju hela klassen så jag vet att dem minns någonting om det. Såvida de inte förträngt det. De är som sagt barn fortfarande därför är de inte så villiga att prata om det, medan andra som fått barn kan prata om det men de är en person utav 30 personer. Jag förväntade mig att iaf några skulle komma ihåg någonting och åtminstone skolan. 


   
SvaraCitera