Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag göra?


Listus

Varför vill du att folk ska komma ihåg något från mobbning, förmodligen har alla dessa mognat. 

Dem kommer väl inte ihåg då dem var omogna förut och sa allt möjligt av bara farten.

Dem har växt upp och gått vidare i sina liv och hänger inte kvar över dumma saker dem gjort, vem orkar det liksom.


   
SvaraCitera

Om skolan inte gjort något så kan de säkert inte heller säga vad som har hänt. Skolan måste enligt lag hjälpa elever som blir mobbade. Alltså, de dokumenterar ju inte saker de har gjort fel. 

Om du fortfarande blir mobbad i skolan så ska du kontakta lärare eller rektor. Om de inte hjälper dig kan du, med eller utan hjälp från dina föräldrar, kontakta skolinspektionen. 


   
SvaraCitera

Josses94: detta påverkade ju hela klassen

På vilket sätt?

Josses94: De är som sagt barn fortfarande därför är de inte så villiga att prata om det

Varför tror du att att de är barn är anledningen till att de inte är så villiga att prata om det?

Josses94: Jag förväntade mig att iaf några skulle komma ihåg någonting och åtminstone skolan.

Men du överdriver väl... de kommer väl ihåg några saker från skolan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

På vilket sätt?

Varför tror du att att de är barn är anledningen till att de inte är så villiga att prata om det?

Men du överdriver väl... de kommer väl ihåg några saker från skolan

Nej jag lovar, det är typ en som minns massa men den infon vet jag inte hur sann den är pga att jag inte visste om det. Jag är ju medveten om det jag upplevde men en blockade mig när jag ville prata om mobbingen, de flesta sa att de inte mindes osv. Såklart de är omogna, de hade ju kunnat prata med mig efter 7-8 år men istället blir de ju något infekterat fortfarande. Jag tar ju upp det enbart för att jag vill få svar på vad dem ansåg jag gjorde fel. De va ju de som var elaka mot mig och absolut kan jag ha missuppfattat saker men det är ju aldrig en som är utsatt som det är fel på. I detta fall var de ju fel på klassen för den var ju inte bra. Alla var ju inblandade mer eller mindre. Man är ju med på mobbing även om man bara ser på än om man utför handlingen. 


   
SvaraCitera

Josses94: Såklart de är omogna, de hade ju kunnat prata med mig efter 7-8 år men istället blir de ju något infekterat fortfarande.

Nej, jag instämmer inte; jag skulle inte säga att att inte vilja tala med dig är omoget

Josses94: Jag tar ju upp det enbart för att jag vill få svar på vad dem ansåg jag gjorde fel.

Du vet väl att de inte nödvändigtvis ansåg att du gjorde något fel?

Och det här får mig att tänka på vad Maymay sade. Varför bryr du dig så mycket om det här?Vad vinner du på att stanna i det förflutna? Det är inte som om vad de ansåg är viktig information.

Josses94: det är ju aldrig en som är utsatt som det är fel på.

eh, vissa håller inte med. Jag tror att många skulle vilja slå mig om jag talade fel, och skulle tycka att det är rätt. Engelskt uttryck: talk smack, get smacked

Josses94: Alla var ju inblandade mer eller mindre.

Är det verkligen sant? Såg alla hur du blev behandlad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Nej, jag instämmer inte; jag skulle inte säga att att inte vilja tala med dig är omoget

Du vet väl att de inte nödvändigtvis ansåg att du gjorde något fel?

Och det här får mig att tänka på vad Maymay sade. Varför bryr du dig så mycket om det här?Vad vinner du på att stanna i det förflutna? Det är inte som om vad de ansåg är viktig information.

eh, vissa håller inte med. Jag tror att många skulle vilja slå mig om jag talade fel, och skulle tycka att det är rätt. Engelskt uttryck: talk smack, get smacked

Är det verkligen sant? Såg alla hur du blev behandlad?

Varför ifrågasätter du någon som blivit utsatt för mobbing? Det är som att du ifrågasätter mig om de ens har hänt. Vad vet du egetligen om något utav det, jag trodde att folk skulle komma med vettiga förklaringar och inte om ifrågasättanden som är mer eller mindre taskiga. 

Ja var där så ja märkte att folk inte gjorde något och ja alla såg. Lärarna pratade ju med klassen om det. Känns ju surt att det jag tyckt varit jobbigt att prata om i många år och äntligen kan prata om ska bli något jobbigt igen pga att ni ifrågasätter det hela. 

Varför skulle jag ljuga om något såhär allvarligt till och börja med, vad tjänar jag eller någon på det? 

jag ville bara enbart veta olika alternativ jag kunde göra med den infon jag har hittills och hur jag kan få tag i mer info om det hela för att gå vidare helt. Jag har ju gått vidare så men eftersom de blev oklart och jag bara slutade där så vart de ju inget avslut. Jag vill bara få ett avslut och därför är de viktigt för mig att få så mycket info om det hela. De är viktigt  också för jag vill förstå deras perpspekriv också och inte bara mitt. 


   
SvaraCitera

Josses94: Varför ifrågasätter du någon som blivit utsatt för mobbing?

Det kallas samtal

Josses94: Det är som att du ifrågasätter mig om de ens har hänt.

Nej

Josses94: ifrågasättanden som som är mer eller mindre taskiga

Är de det? Jag har försökt att inte verka så genom att tillägga "inte menat elakt".

Josses94: ska bli något jobbigt igen pga att ni ifrågasätter det hela

du bör tolerera mina ofarliga frågor... Ja, existens är lidande. Elände är bekvämt; utveckling är obekvämt.

Josses94: Varför skulle jag ljuga om något såhär allvarligt till och börja med, vad tjänar jag eller någon på det?

Jag har aldrig sagt eller trott att du ljuger

Josses94: Jag vill bara få ett avslut

Det mest upplysta skulle vara att gå vidare.

Josses94: jag vill förstå deras perpspekriv också och inte bara mitt

Nej, deras perspektiv är inte viktigt. Det finns så mycket annat du kan göra


   
SvaraCitera
Listus

Tror inte du kommer få någon mer info om det är 7-8 år sedan :/, då hade du nog redan fått den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Listus:
Tror inte du kommer få någon mer info om det är 7-8 år sedan :/, då hade du nog redan fått den.

Ja men det fanns ingen lag då så därför kunde jag inte få någon Info men jag vet att skolan och klassen kan ge mig svar men de minns ingenting. Jag tror inte ett dugg på det. De har inte växt upp än därför vill de inte prata om det. Det enda jag har är de jag upplevde och den infon som jag inte ens visste om hade hänt. 


   
SvaraCitera

Josses94: Ja men det fanns ingen lag då så därför kunde jag inte få någon Info

Vilken lag förhindrade dig från att samla info?

Josses94: Jag tror inte ett dugg på det.

Men de har ingen anledning att minnas

Josses94: De har inte växt upp än därför vill de inte prata om det.

Jag tror inte att det är åldern som avgör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Vilken lag förhindrade dig från att samla info?

Men de har ingen anledning att minnas

Jag tror inte att det är åldern som avgör

Vad vill du komma fram till med dina svar? Hur hjälper de mig när du enbart bara ifrågasätter allting? Jag vill ha riktig hjälp med min fråga inte de kommer inte minnas osv. Jag vet att de minns. Du var inte där så du vet inte egetligen någonting förutom det jag sagt men de känns knappt som du tror på det jag säger. 


   
SvaraCitera

Josses94: Vad vill du komma fram till med dina svar? Hur hjälper de mig när du enbart bara ifrågasätter allting?

Ytterligare information kan hjälpa mig hjälpa dig. Men också, jag visste inte att jag nödvändigtvis behövde hjälpa dig. Jag försöker samtala, som jag trodde att man gjorde på ett internetforum. Dessutom har ju Jag och andra egentligen redan givit dig råd.

Josses94: Jag vill ha riktig hjälp med min fråga inte de kommer inte minnas

Men de kommer inte att minnas, och det är hjälp, eftersom du då vet att du inte bör fråga dem, eftersom de inte kommer att minnas.

Josses94: Jag vet att de minns.

Hur vet du det?

Josses94: de känns knappt som du tror på det jag säger.

jo jo, jag tror inte att du ljuger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Ytterligare information kan hjälpa mig hjälpa dig. Men också, jag visste inte att jag nödvändigtvis behövde hjälpa dig. Jag försöker samtala, som jag trodde att man gjorde på ett internetforum. Dessutom har ju Jag och andra egentligen redan givit dig råd.

Men de kommer inte att minnas, och det är hjälp, eftersom du då vet att du inte bör fråga dem, eftersom de inte kommer att minnas.

Hur vet du det?

jo jo, jag tror inte att du ljuger

Jag vet att dem minns för att detta är ändå något som man inte bara kan glömma sådär. De påverkade ju så himla mycket alla inblandade och hela klassen ville ju typ sluta och blev värre efter jag slutade. Så detta är inte något man bara glömmer. De va inte bara klassen som var inblandade utan de var tydligen hela skolan eftersom jag fick reda på att fler klasser hade gjort massa saker som jag inte hade fått veta. Jag fick veta dem nu 7-8 år senare. 


   
SvaraCitera

Josses94: detta är ändå något som man inte bara kan glömma sådär

Du tror det, men det stämmer inte. Folk lever inte i det förflutna. Folk har mycket annat att tänka på. Du skulle vara förvånad över hur självupptagna folk är.

Josses94: De påverkade ju så himla mycket alla inblandade och hela klassen ville ju typ sluta

OK, här medger jag att jag har svårt att tro dig... det verkar till och med motsägande. Om dina klasskamrater inte brydde sig om dig, varför skulle de då vilja sluta?

Josses94: De va inte bara klassen som var inblandade utan de var tydligen hela skolan eftersom jag fick reda på att fler klasser hade gjort massa saker som jag inte hade fått veta. Jag fick veta dem nu 7-8 år senare.

Vilket betyder att dina klasskamrater inte vet om det, så varför förväntar du dig dem att veta om det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Du tror det, men det stämmer inte. Folk lever inte i det förflutna. Folk har mycket annat att tänka på. Du skulle vara förvånad över hur självupptagna folk är.

OK, här medger jag att jag har svårt att tro dig... det verkar till och med motsägande. Om dina klasskamrater inte brydde sig om dig, varför skulle de då vilja sluta?

Vilket betyder att dina klasskamrater inte vet om det, så varför förväntar du dig dem att veta om det?

Jag hörde bara av en person att hela klassen ville sluta pga att jag blev utsatt för mobbing och de tyckte att de fick väldigt mycket skit. Sedan vet jag inte om de bara var något personen sa men de är som sagt mycket som jag inte fick veta förrän nu. Ingen har ju pratat med mig. Jag får ju ingen info 


   
SvaraCitera