Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag göra?


Ämnesstartare

Jag och min pojkvän har nu varit tillsammans i 8 månader. Vi bor tillfälligt inneboende hos en bekant till honom. Han har precis fått nytt jobb så nästa steg är att flytta härifrån där vi bor nu och flytta till något eget. Men då vi inte trivs där vi bor pga massa olika anledningar och jag har inget jobb och min pojkvän har det lite jobbigt med ekonomin och jag har också dåligt med pengar just nu så har det blivit att vi mår väldigt dåligt och jag orkar inte ha detta levnadsätt då jag inte är bekväm i det samt att jag kan inte vara mig själv till 100 procent. Mina föräldrar blandar sig i vår relation och både jag och pojkvännen tycker det är jobbigt för vi är vuxna och vill klara av detta på egen hand. Jag känner att de är extra jobbigt att de lägger sig i när vi redan har så mycket problem och jag har också fått negativa tankar ångest tror jag och så pga allt som händer. Jag kan inte vara en egen person för mina föräldrar ger mig inte möjligheter att bli en egen person och jag vill ju liksom klippa nagel strängen men jag kommer inte någonstans  
så jag vet inte hur jag ska hantera detta.  Har pratat med kurator osv men de tar lång tid att få hjälp och jag har liksom ingen som lyssnar förutom min pojkvän och hans familj och släkt. Min släkt och familj vill liksom inte förstå mig alls. De tror bara att jag inte klarar av saker och säger att de tror visst på mig men jag får liksom inte det stöd jag behöver och vill få av dem. 


   
Citera
Ämnesstartare

Skicka ett pm så kan vi prata om det, kan försöka ge dig råd då jag själv känner igen den situationen..


   
SvaraCitera

Kanske du och din pojkvän tillsammans skulle kunna prata med dina föräldrar, och försöka förklara att du verkligen inte trivs med hur de behandlar dig? Och om du känner att du kan prata med din pojkväns familj och släkt, tror du att de på något sätt skulle kunna hjälpa dig med att få dina föräldrar att förstå dig bättre, jag menar om du nu känner att pojkvännens familj och släkt förstår dig? Det kanske inte alls skulle fungera, men det är iaf ett förslag...

( och btw, jag ska svara på ditt pm när jag hinner och orkar, och även svara mer seriöst på din andra tråd. Kram sålänge <3 )


   
SvaraCitera