Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag klara mig en månad till?


Ämnesstartare

Jag vet inte riktigt meningen med det här inlägget men jag antar att jag vill få ut något av det. För ungefär tre veckor sedan reggade jag mig på en sajt och hittade några dagar efter en 5 år äldre kille som jag började snacka med. Vi klickade väldigt bra och snabbt, bytte ganska snart msn och började snacka där. Detta var ungefär 2 veckor sedan. Enda sedan den dagen jag addade hans msn har vi snackat i stort sett varannan dag. Det enda kruxet är att vi inte bor i samma stad, vilket suger ganska rejält.

Vi har pratat om allt mellan himmel och jord verkligen, flörtar med varandra nästan hela tiden, skickar pussar och visar omtanke. Det är så fint. Vi har även småskojat lite om en ”dejt” som sedan har blivit lite av en seriös grej, för i sommar ska jag till precis den staden han bor i för att hälsa på en kompis, så jag nämnde det för honom.

Och helt plötsligt blev det bestämt liksom. Vi ska ses när jag kommer ner dit, vilket känns hur bra som helst. båda tycker att båda är fina och finner att båda är attraktiva. Det finns mycket attraktion mellan oss. Problemet är nu att jag inte kan gå runt en sekund utan att tänka på honom. Jag kan börja tänka på diskmedel och i slutändan slutar det ändå med den fina killen.

Datumet för min lilla visit är fortfarande inte bestämt, men det är minst en månad dit. Jag känner på mig att, om vi skulle träffas skulle jag falla för honom, för det känns väldigt seriöst redan nu och det känns lite sjukt, med tanke på hur nyss det var vi började snacka.

Igår pratade vi i drygt 5 timmar, framåt småtimmarna. Då skrev han att han verkligen hoppades på att jag skulle komma ner till honom och hur mycket han såg fram emot. Jag började nästan gråta, det var så fint. Han är så fin. Men trots detta är jag så grymt orolig. TÄNK om han träffar någon innan vi hinner träffas. Jag är så grymt rädd för att det ska hända med tanke på att det har hänt varenda jävla gång jag varit intresserad av någon jag inte ens har träffat. Jag ska genomlida en resa + en festival innan vi får träffas. Just därför är jag så himla rädd att jag ska tappa intresset totalt innan dess, och det vill jag verkligen inte.

Jag har därför tänkt om det verkligen är smart att snacka så ofta som vi gör nu. Hatar verkligen regler och sånt där, det är det värsta som finns, men det kanske är bättre att prata typ två gånger i veckan? Jag vill ju verkligen att han ska förstå att vår ”dejt” fortfarande är aktuell inom en månad, den kvarstår ju liksom. Om våra ”prat-tillfällen” minskar kanske han tror att jag inte är intresserad längre.

Någon som har erfarenhet? Jag känner mig så sjukt glad över detta, för att jag kanske äntligen har haffat en fin och seriös kille, men samtidigt känner jag mig så grubblig. Vill ju att det ska kännas som nu om en månad. Det känns så perfekt. Nästan för bra för att vara sant. Men det är sant.


   
Citera
Ämnesetiketter

du skapar problem som ej finns.


   
SvaraCitera

Lev i nuet.. Allvarligt, gör det. Sluta upp med det där tänket! Tänkt inte, gör bara som jag säger. [smile]


   
SvaraCitera

fattar inte ska du prata mindre med honom och isf varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

du skapar problem som ej finns.

jag vet [sad] det är just det som är problemet tror jag...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Lev i nuet.. Allvarligt, gör det. Sluta upp med det där tänket! Tänkt inte, gör bara som jag säger.

Jag försöker verkligen det. men jag tänker på honom hela tiden. tänker hela tiden på NÄR jag ska höra av mig och på hur det blir när vi träffas osv. Jag vill verkligen kunna leva här och nu. Hur gör man?[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

fattar inte ska du prata mindre med honom och isf varför?

Om vi pratar ofta kanske det blir för jobbigt. Vi kanske tröttnar eller så kanske tiden går ännu segare. Jag vet inte.


   
SvaraCitera

amen gud
1 månad går snabbt
hur vet du att d inte känns likadant om 1 månad da???????????

Blivande_japan:

du skapar problem som ej finns.


   
SvaraCitera

headswithroll:

Om vi pratar ofta kanske det blir för jobbigt. Vi kanske tröttnar eller så kanske tiden går ännu segare. Jag vet inte.

Aha.
Fast om du tröttnar så har du ju tröttnat? Då är det ju ingen förlust?
Att tiden går segare kan ju vara jobbigt däremot.. men längtar du verkligen mindre om du pratar med honom mindre?


   
SvaraCitera

headswithroll:

Jag försöker verkligen det. men jag tänker på honom hela tiden.

Haha ja, du är ju kär! [smile] Men om känslorna av någon anledning skulle svalna (är det de du är rädd för?) så gör dem väl det, men jag förstår inte varför dem skulle göra det om du nu ser fram emot att träffa honom så himla mycket? Han är ju i din hjärna konstant.. ?

Fortsätt bara på samma sätt resterande månad som du har gjort tidigare.. Men tänk inte så mycket [blush]


   
SvaraCitera

headswithroll:

det är just det som är problemet tror jag...

[bigsmile]

lösning: sluta skapa problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Haha ja, du är ju kär! Men om känslorna av någon anledning skulle svalna (är det de du är rädd för?) så gör dem väl det, men jag förstår inte varför dem skulle göra det om du nu ser fram emot att träffa honom så himla mycket? Han är ju i din hjärna konstant.. ?

Ja, eller mera väldigt attraherad kanske. vet inte om man kan vara kär i en person man inte ens har träffat. nä, det har du rätt i. alla andra killar känns värdelösa om jag tänker på honom så 🙂 men jag är så rädd att det skulle sabbas nu, för det känns så bra. nästan för bra. borde jag fråga om hans nummer? kanske lättare att hålla intresset uppe om man börjar snacka i telefon, i alla fall någon vecka innan vi träffas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

lösning: sluta skapa problem

jag oroar nog mig i onödan! lite som en försvarsmekanism. men hur slutar man skapa problem?


   
SvaraCitera

fuck en månad, åk nu wtf


   
SvaraCitera

headswithroll:

borde jag fråga om hans nummer? kanske lättare att hålla intresset uppe om man börjar snacka i telefon, i alla fall någon vecka innan vi träffas.

haha, har du inte ens hans nummer? crazy


   
SvaraCitera