Aviseringar
Rensa alla

HUR SKA JAG KLARA PROVET?!??!?!


Ämnesstartare

Min lärare är sämst på allt som har med djur att göra och jag går djurvårdsprogrammet. [mad] Det enda hon kan är hundar, efter som att hon har hunduppfödning men ingen annan utbildning eller så.

Vi fick instuderingsfrågor med frågor som "Vad säger miljöbalken?" och "Vad måste man ha för att kunna starta en verksamhet med utrotningshotade djur?".

HUR SKA JAG KUNNA SVARA PÅ DET!??! Miljöbalken är 83798374983798 miljoner sidor lång och massa är ju 100% onödigt för mig att veta efter som att detta är en kurs som heter ZOOBUTIKSDJUR och angående att starta verksamhet med utrotningshotade djur så beror det ju helt på VAD för verksamhet, finns ju miljoner olika. Frågade henne vad svaret var och då sa hon "kunskap"... [confused] Är skeptisk till att det är det riktiga svaret på frågan.

Ska dessutom kunna alla lagar som rör pälsdjursfarmning, zoobutiker, djurparker, in- och utförsel av djur (både utrotningshotade och icke) o.s.v. DETTA HAR VI FÅTT MINDRE ÄN EN VECKA ATT LÄRA OSS! Ska även kunna CITES och hela L80. [smile]

OOccchhh hon hittar på egna lagar hela tiden hur ska jag kunna lära mig hennes lagar när jag bara har den riktiga? Hon påstår att man måste ha massa utbildning för att STARTA en djurpark men det enda som behövs är att man har en zoolog kopplad till djurparken. [mad]

HUR SKA JAG KLARA DET?!?! Har inte möjlighet till omprov heller.


   
Citera
Ämnesstartare

Hur gick det?

Bara att läsa eller fuska [tard] Svårare är det inte!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar föregående post.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

teensoundman:

Hur gick det?

Gjorde inget prov i den kursen, inte ens en inlämningsuppgift. Fick MVG trots 50% frånvaro, ska ej klaga. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker utgången verkar oerhört bra med tanke på typ av lärare [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

tycker utgången verkar oerhört bra med tanke på typ av lärare

Ja, fick en ny lärare nu när skolan började igen efter sommaren också. Hon verkar lite bättre, men det första hon sa var "Jag gillar inte smådjur, så ni får lära er själva. Häst är jag däremot bra på!"... Hon är lärare för både häst- och smådjurskurserna. [tard] Hon är dock trevligare att ha och göra med så det väger upp lite.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

"Jag gillar inte smådjur, så ni får lära er själva. Häst är jag däremot bra på!"... Hon är lärare för både häst- och smådjurskurserna.

värt att ha smådjurskurser isf....[crazy]

btw, vad är framtidplanerna eftersom du går djurvård? vill du bli veterinär eller dylikt..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

och smådjurskurserna. [tard] Hon är dock trevligare att ha och göra med så det väger upp lite.

say wuuut. Är ju å andra sidan bra att hon klargör det från början. Men går det att snacka med henne så finns det ju goda chanser att det går bra ändå [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

btw, vad är framtidplanerna eftersom du går djurvård? vill du bli veterinär eller dylikt..?

Mja, vill gå djursjukvård på SLU efter gymnasiet, kan bli typ djursjuksköterska.

OF 5:

say wuuut. Är ju å andra sidan bra att hon klargör det från början. Men går det att snacka med henne så finns det ju goda chanser att det går bra ändå

Ja, ska ändå bara läsa kurserna "avel och uppfödning av katt, hund och gnagare" (har ju uppfödning själv, så behöver knappast hjälp i den kursen), "Får" (har gjort kursen lantbruksdjur innan, behöver ej hjälp med den heller) och "mikrobiologi och genetik" med henne som lärare, det går nog bra.


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

kan bli typ djursjuksköterska.

aha! hade faktiskt aldrig hört talats om det yrket, men är iofs uppväxt ute på landet där vi ej har djursjukhus ens en gång... [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Gjorde inget prov i den kursen, inte ens en inlämningsuppgift. Fick MVG trots 50% frånvaro, ska ej klaga.

haha wtf hur gick det till? O:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

haha wtf hur gick det till? O:

Har deltagit i en del diskussioner och så har hon pratat med min handledare på zoobutiken som jag är i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Har deltagit i en del diskussioner och så har hon pratat med min handledare på zoobutiken som jag är i.

aha oki


   
SvaraCitera