Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag komma över honom?


Ämnesstartare

I september blev jag tillsammans med en kille i min klass. Vi hade bara känt varandra ett litet tag eftersom vi precis börjat samma klass. Han och hans vänner börjar tillbringa mer och mer tid hemma hos mig och min kompis som bor tillsammans. Sen en helg berättade han hur han kände för mig och jag sa hur jag kände för honom och vi blev tillsammans. Och stod och kysste varandra hela kvällen ute på gatan. Sen fortsatte det såhär. Vi hade världens bästa tid tillsammans varje dag i 3 veckor och jag har aldrig varit så lycklig i mitt liv. Sen en dag, sitter jag och väntar på honom och då får jag ett sms där det står att att vårat förhållande inte fungerar längre eftersom vi går i samma klass. Jag fattar såklart ingenting och börjar gråta som aldrig förr och en kompis betalar så att jag får komma till henne där jag tillbringar kvällen. Dagen efter detta, kommer han hem till oss och frågar om det är okej mellan oss. Jag svarar ja, eftersom att just då kände jag bara att jag klarar mig lika bra utan honom. (Fast det vet jag nu och visste då också att jag inte gör). Sen dagen efter i skolan. Beter han sig som att jag aldrig betytt ett skit för honom. Han börjar "hålla på" med andra tjejer i klassen, inklusive sitt ex som också går i klassen. Jag hade svårt för det här och bestämde mig för att ignorera honom helt. Men det är svårt när jag samtidigt går samma inriktning som honom där jag och han alltid var dom som var i grupparbeten. Att ignorera fungerade inte alls. Jag mådde bara sämre, grät väldigt ofta inför mina vänner och saknade honom något otroligt. Försökte hitta på anledningar till att hata honom var också ett försök att komma över honom. Sen en helg fick jag reda på att samma dag han gjorde slut, träffade han en ny tjej på en fest. Vilket fick mig att känna mig ännu mer omtyckt. Eller inte. Nu sitter jag här 2 veckor efter allt och fattar inte att jag inte bara kan släppa honom. Han förtjänar inte min tid alls efter allt han har gjort mot mig. Och det har jag och mina vänner försökt intala mig hela tiden. Men ändå saknar jag han så himla mycket. Orkar inte med det här mer. För varje dag som går hatar jag mig själv bara mer och mer. Känner mig så jävla dum. Behöver råd


   
Citera
Ämnesstartare

snubben är ju ett svin så... va äre svåra egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vilken ärkekuk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

snubben är ju ett svin så... va äre svåra egentligen.

Ja just det, han är ett svin. Det är väl precis det som jag har svårt att ta åt mig efter det han gjort för mig. Att jag helt plötsligt ska se honom som ett svin. Vilket jag innerst inne vet men det verkar inte som att min hjärna vill acceptera det, åååh hatar det här..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det blir bättre ska du se, du kommer nog lära dig att hata honom med tiden.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

det blir bättre ska du se

det är bara att ge det tid och försöka fokusera på andra saker så länge


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förstår inte varför han säger att det inte funkar mellan er på grund av att ni går i samma klass och sedan går han vidare till andra tjejer i klassen. finns ingen logik i det hela.

han är ju tydligt en player iallafall, och sådana ska man inte ha med att göra. tyvärr så tror jag inte att han kunde bry sig mindre om hur du mår, så varför låta honom ta den energin? det är han inte värd.

även om det är svårt då ni spenderar varje skoldag nära varandra så försök göra annat som får dig att sluta tänka på just honom. sysselsätt dig, umgås med vänner, flirta oskyldigt med andra pojkar, ta hand om dig själv.

glöm framför allt inte att allt tar tid, du måste låta ditt hjärta läka också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

det blir bättre ska du se, du kommer nog lära dig att hata honom med tiden.

Ärkekuk är helt rätt ord. Jaa, det blir väl det. Är det fel att vilja vara hans vän efter det här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komigenmichelle:

Att jag helt plötsligt ska se honom som ett svin. Vilket jag innerst inne vet men det verkar inte som att min hjärna vill acceptera det, åååh hatar det här..

Ge det lite tid och gör allt sånt som du tycker om tills dess så ska du se att de är ur huvudet innan du vet ordet av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shempi:

förstår inte varför han säger att det inte funkar mellan er på grund av att ni går i samma klass och sedan går han vidare till andra tjejer i klassen. finns ingen logik i det hela.

Nej det är nog den sämsta jävla anledning jag hört. Det tyckte dom andra också som fick höra det. Han hade antagligen någon annan anledning som han inte våga tala om. Riktigt feg människa, först och främst vågar han inte ta det ansikte mot ansikte och sen vågar han inte ens skriva varför han gjorde som han gjorde. Sen skriver han saker som: det är mitt fel. Du är underbar! Vill verkligen inte att vi ska vara ovänner. Känner bara att han kan skriva det han känner egentligen istället för att smöra för mig för att jag inte ska hata honom. Men ja, det gäller väl att sysselsätta mig med andra saker och låta det läka ihop med tiden.


   
SvaraCitera

Sjukt vilken otrevlig kille. Jag skulle nog inte kommit över en sådan kille på 2 veckor som behandlat mig på det viset. Sådant tar lång tid att komma bort ifrån, den graden av förnedring eller vad jag ska kalla det.
Men han låter verkligen inte alls särskilt trevlig och det ser jag som en liten tröst i allt, att det liksom är en riktig tönt du blir "dumpad" av och inte en kille som faktiskt är trevlig.. Typ så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soundsystem:

Men han låter verkligen inte alls särskilt trevlig och det ser jag som en liten tröst i allt, att det liksom är en riktig tönt du blir "dumpad" av och inte en kille som faktiskt är trevlig.. Typ så.

Ja han är väl inte direkt den jag trodde under tiden vi var tillsammans. Måste börja lyssna på vad andra har att säga om honom och ta in det. Det är väl sant det där med att tjejer drar sig till svin..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komigenmichelle:

Är det fel att vilja vara hans vän efter det här?

fel vet jag inte, men jag har inte direkt velat ha någon sådan som vän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

fel vet jag inte, men jag har inte direkt velat ha någon sådan som vän.

Nej precis.. Vet inte vad jag ska tänka men känner lite både och.


   
SvaraCitera

komigenmichelle:

Det är väl sant det där med att tjejer drar sig till svin..

Ja, jag tror det också. Jag var med en kille som jag efter ett tag fick höra hade flickvän. Jag låtsas som ingenting och fortsätter träffa honom tills han själv erkänner att han har ett seriöst förhållande med en tjej. Så jag typ.. tror också att det är sant att man dras till svin. Hehe.


   
SvaraCitera