Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag överleva detta dramat?


Ic3
 Ic3
Ämnesstartare

Tja, jag har nämligen lite grejer o babbla över. Det är så att det ett fejk rykte runt min skola att jag har startat ett Discord Server där det skulle finnas massa bilder på brudar och att kontot skulle ha haft mitt namn och en bild på just mig.

Farsan gjorde ett polisanmälan om detta och har pratat med min rektor om detta och nu har farsan sagt att vi har bevis på att det inte var jag eftersom vi fick all discord data ifrån mitt konto sedan det startades. Vi hittade inget. Rektorn har då blivit tyst och inte vet vad hon ska göra så hon har tagit in någon som ska va med hon och va med på alla samtalen o prata vidare eftersom rektorn vet inte vad hon ska göra.

Har gått ut på sociala medier och sagt att jag inte har gjort detta men ingen litar på mig. Har inte gått till skolan för detta eftersom mitt mående är inte på topp. behöver lite tips eller nått som jag kan göra för o bevisa att jag inte har gjort detta. vet inte om detta inlägget kommer få några svar på min fråga som är "Hur ska jag överleva detta dramat?" 

detta är nog lite otydligt eller att det make:ar ingen sense.

//Mvh Ice


   
Citera
Ämnesetiketter
L Y S

Hej, vet du vem som startade ryktet? Det kanske är bäst att börja i den änden?
Kan de bevisa utom rimligt tvivel att det är du som har gjort det? Bevisbördan ligger på den som anklagar dig.

Har du skrivit på sociala medier att det har gjorts en polisanmälan? Om inte, gör det, det skapar mer trovärdighet. Ev. kan du också lägga upp polisanmälan men ta bort känslig data från dokumentet.


   
SvaraCitera

Du kan också kontakta skolinspektionen just för rektorn bara är tyst och kontakta friends. För det som de håller på med på din skola är utfrysning och det ska skolan fixa annars anmäl skolan och gör det som L Y S skrev ovan


   
SvaraCitera

En förundersökning är sekretessbelagd. Om du är under 18 gäller ännu strängare regler. Så börja inte babbla nu och lämna ut info som leder till att andra kan identifiera dig. 


   
SvaraCitera