Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag övertala mina föräldrar om en hund?!


Ämnesstartare

Jag helt totalt verkligen förälskad hundar, både mina systrar vill oxå ha en, problemet är mest mamma och pappa, pappa kan tänka sig att skaffa en men mamma säger strängt nej. Problemet är var vi ska ha den på dagarna isåfall.
Jag vet att det är mycket jobb med hund men jag är fullt beredd att lägga ner mycket tid och arbete.
Hur ska jag övertala mina föräldrar och har nån nått tips var vi kan ha den på dagarna? (vi har dock inte råd med hunddagis)[confused]


   
Citera

Nä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

naw... [n]


   
SvaraCitera

DiggersGirl:

Hur ska jag övertala mina föräldrar och har nån nått tips var vi kan ha den på dagarna?

Tjata.

Tycker dock att ni borde vänta med att skaffa hund tills någon kan ha koll på den på dagarna, eller lära den att vara ensam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Fast vi har ett par grannar (som är jätte snälla) som har två egna hundar och är hemma på dagarna och jag tänkte kanske att dom kunde komma över till vårt hus och hälsa och rasta hunden när inte vi är där, dom har ju redan vår hus nyckel och allt. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för övrigt, nån annan som har nått annat tips?


   
SvaraCitera

Har man inte råd att ge ett djur den vården dem behöver ska man inte skaffa djur.


   
SvaraCitera

Tänk bara på att den lösningen ska hålla i 15 år framöver... det är sjukt svårt att låta en hund va hemma på dagarna.. de mår inte bra av det-.--


   
SvaraCitera

Så länge ni inte har någon lösning på vad ni ska göra av den på dagarna så bör ni inte skaffa någon.

Några alternativ som finns är:
-Hunddagis
-Dagmatte (som antingen har hunden hos sig under dagarna, är hos er under dagarna eller bara kommer förbi och rastar hunden)
-Ta med till jobbet

Att lämna en hund ensam under en hel skoldag/arbetsdag är elakt och leder till misär för hunden. Man kan inte förvänta sig att man kan gå upp (rasta hunden), åka till jobbet (hunden sover hela dagen), man kommer hem och är trött (rastar hunden lite snabbt), går och lägger sig.
Det betyder att hunden kommer att få sova 24/7.
Det spelar då heller ingen roll om man jobbar dag eller natt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*Suck* Vill så gärna ha en hund, det är nästan som om jag dör XD
Och om man tränade en hund så att den kan vara ensam typ 3 timmar hemma, med tre trevliga katter oxå, så lät man nån komma över och hälsa och gå ut på en promenad med hunden sen lämna den ensam några få timmar. skulle det funka...?


   
SvaraCitera

DiggersGirl:

Hur ska jag övertala mina föräldrar och har nån nått tips var vi kan ha den på dagarna?

Kolla efter lämplig hundvakt först. Och visa att du kan ta ansvar, en hund är inte det lättaste att träna och sköta om. Är mycket att tänka på innan man skaffar hunden, vilket många inte tror.


   
SvaraCitera

DiggersGirl:

Det handlar ju inte bara om att hunden ska få komma ut och rastas.
Hunden måste få hållas aktiverad under dagtid annars kommer den bara ligga och sova och blir understimulerad och odräglig.


   
SvaraCitera

stereo total:

Har man inte råd att ge ett djur den vården dem behöver ska man inte skaffa djur.


   
SvaraCitera

Nej, ni ska inte ha djur. Utfattiga, dumma, korkade eller folk utan tid ska inte ha djur.


   
SvaraCitera

DiggersGirl:

Hur ska jag övertala mina föräldrar och har nån nått tips var vi kan ha den på dagarna?

Du får väl gå hem ifrån skolan när det behövs. Hundar bör inte vara ensamma längre än max fyra timmar.

Fast det kanske inte funkar sen när du väl gått ur skolan, och hundar kan bli allt mellan 10-20 år gamla beroende på ras.


   
SvaraCitera