Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag orka fortsätta att leva?


Ämnesstartare

MarcusKing:
Gå och köp en nia och leta upp horungarna och sätt några kulor i deras face? Glad

(Lär bli bannad nu igen för hela ledningen här hatar mig Galen)

Skulle lätt kunna göra det. men då får jag skit för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba:
Hej! Vad tråkigt att höra att du mår så dåligt. Ledsen Är fruktansvärt att gå igenom det du gör, och det behöver du verkligen inte göra ensam! Det finns massor av bra hjälp att få, vi har sammanställt en lista med de bästa stödorganisationerna som du kan vända dig till. Kika gärna där och ta kontakt med någon av dem, vet att t ex Självmordsupplysningen är väldigt bra. Kram på dig och håll dig stark, du fixar det! Hjärta

Ja jag har sett det förut men tack ändå! kram <3


   
SvaraCitera

Johanna123:

Ja jag går och pratar med skolkuratorn och hon ringde BUP för 2 veckor sedan och dom skulle ringa inom 2 veckor men det har dom inte gjort... Men det kommer nog bli att jag går där på BUP.

Be någon närstående att ringa dem och säga att du behöver komma dit snabbt. Man måste tyvärr ofta tjata på vården för att det ska hända något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Be någon närstående att ringa dem och säga att du behöver komma dit snabbt. Man måste tyvärr ofta tjata på vården för att det ska hända något.

ne jag vill ta det efter jullovet. 


   
SvaraCitera

Johanna123:

ne jag vill ta det efter jullovet. 

Ja du lär inte få någon tid innan jullovet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja du lär inte få någon tid innan jullovet

ne vi har fått jullov nu. men annars kan man ringa på akut nummret och säga att man vill prata med någon fort


   
SvaraCitera

Som Zymba säger, det är ett väldigt gott råd. Det är alltid bra att prata med någon kurator, psykolog eller sociolog men man ska känna att personen man pratar med är bra för en förstås.

Tänk att om du tar livet av dig har de onda vunnit och att du kämpar vidare och tränar (att träna gör en glad plus att det finns bara positiva grejer med det). Du kanske inte ska glömma att det som har hänt dig har hänt, det vore bra att glömma det värsta av det som hände dig kanske (vad vet jag). Kom ihåg att du har blivit kränkt till det yttersta och att du ska bekämpa det onda!
Du kan säkert föreläsa om det här och uppmuntra personer att träna sig i självförsvar och att man inte ska vara vara ute sent på kvällen och om man ska vara det så ska man vara två eller flera. En sak är att t.ex. inte vara på en fest och att inte dricka sig för full så man somnar eller så. Att dricka så pass mycket att det blir alldeles immigt för ögonen är inte bra och om man är på en fest med folk man inte känner är en fara då det ofta händer något otrevligt.

Jag Hoppas på ditt bästa och lycka till med allting! GladHjärta

Zymba: Hej! Vad tråkigt att höra att du mår så dåligt. Ledsen Är fruktansvärt att gå igenom det du gör, och det behöver du verkligen inte göra ensam! Det finns massor av bra hjälp att få, vi har sammanställt en lista med de bästa stödorganisationerna som du kan vända dig till. Kika gärna där och ta kontakt med någon av dem, vet att t ex Självmordsupplysningen är väldigt bra. Kram på dig och håll dig stark, du fixar det! Hjärta

+1 Tumme upp


   
SvaraCitera

Ta en dag i taget, försök vara vänlig mot dig själv, och försvara dig själv mot dig själv när de dåliga tankarna kommer.

Har du någon nära dig du kan prata med om de tunga känslorna? Någon vän, förälder eller nån annan?


   
SvaraCitera

Kämpa på, det är tuft men jag tror på dig! Själv mord ska du absolut INTE göra. Jag är kvarlevande (eller vad man säger) efter en som tog självmord. Det var en hemsk period i mitt liv och har inte riktigt kommit ur den än. Livet vänder jag lovar. Jag har varit och är nu på botten men att kämpa är det ända sättet att komma ur det. Självmord är en dålig lösning. Jag lovar dig! Hjärta hoppas allt blir bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:
Som Zymba säger, det är ett väldigt gott råd. Det är alltid bra att prata med någon kurator, psykolog eller sociolog men man ska känna att personen man pratar med är bra för en förstås.

Tänk att om du tar livet av dig har de onda vunnit och att du kämpar vidare och tränar (att träna gör en glad plus att det finns bara positiva grejer med det). Du kanske inte ska glömma att det som har hänt dig har hänt, det vore bra att glömma det värsta av det som hände dig kanske (vad vet jag). Kom ihåg att du har blivit kränkt till det yttersta och att du ska bekämpa det onda!
Du kan säkert föreläsa om det här och uppmuntra personer att träna sig i självförsvar och att man inte ska vara vara ute sent på kvällen och om man ska vara det så ska man vara två eller flera. En sak är att t.ex. inte vara på en fest och att inte dricka sig för full så man somnar eller så. Att dricka så pass mycket att det blir alldeles immigt för ögonen är inte bra och om man är på en fest med folk man inte känner är en fara då det ofta händer något otrevligt.

Jag Hoppas på ditt bästa och lycka till med allting! GladHjärta

+1 Tumme upp

Ja du har rätt! träna ska jag inte gör för jag håller på att svälta mig själv och jag vill inte att det ska gå så långt så jag får anorexia...  Tack så mycket 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Ta en dag i taget, försök vara vänlig mot dig själv, och försvara dig själv mot dig själv när de dåliga tankarna kommer.

Har du någon nära dig du kan prata med om de tunga känslorna? Någon vän, förälder eller nån annan?

Jag går bara just nu till skolkuratorn på skolan. men hon kan jag alltid sms:a om jag behöver! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Kämpa på, det är tuft men jag tror på dig! Själv mord ska du absolut INTE göra. Jag är kvarlevande (eller vad man säger) efter en som tog självmord. Det var en hemsk period i mitt liv och har inte riktigt kommit ur den än. Livet vänder jag lovar. Jag har varit och är nu på botten men att kämpa är det ända sättet att komma ur det. Självmord är en dålig lösning. Jag lovar dig! Hjärta hoppas allt blir bra!

ja tack så mycket! kämpa på du oxå vi ska klara detta! 


   
SvaraCitera

Johanna123: Jag går bara just nu till skolkuratorn på skolan. men hon kan jag alltid sms:a om jag behöver!

Okej, det är bra. En undran jag har, träffar du de människor som orsakar dig lidande eller försöker du distansera dig från de? Jag tror att en av de första stegen är att bryta kontakten med alla som är jävliga mot dig. Det kan vara svårt om man går i skolan med de, jag vet, men du kanske kan försöka undvika de så gott det går?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Okej, det är bra. En undran jag har, träffar du de människor som orsakar dig lidande eller försöker du distansera dig från de? Jag tror att en av de första stegen är att bryta kontakten med alla som är jävliga mot dig. Det kan vara svårt om man går i skolan med de, jag vet, men du kanske kan försöka undvika de så gott det går?

just nu så möter jag han som våldtog mig och allt vad han  gjorde han möter jag på stan. men jag har ingen kontakt med någon av dom nu alls


   
SvaraCitera

Johanna123: just nu så möter jag han som våldtog mig och allt vad han gjorde han möter jag på stan. men jag har ingen kontakt med någon av dom nu alls

Det är bäst så, man ska inte spendera mer tid med/på människor som inte är värda ens tid!

Du skulle kanske kunna skapa en allmän tråd här på UM om övergrepp så kan du diskutera med andra som varit i liknande sits, det kan kännas bättre när du vet att det finns flera som har haft det svårt. Man kan få stöd och tips om hur man går vidare. Vad sägs om det?


   
SvaraCitera