Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag orka fortsätta att leva?


Ämnesstartare

Razor:

Det är bäst så, man ska inte spendera mer tid med/på människor som inte är värda ens tid!

Du skulle kanske kunna skapa en allmän tråd här på UM om övergrepp så kan du diskutera med andra som varit i liknande sits, det kan kännas bättre när du vet att det finns flera som har haft det svårt. Man kan få stöd och tips om hur man går vidare. Vad sägs om det?

ja.
okej ja det kan jag göra. Är det bara att göra en ny tråd här? 
men vad ska jag skriva?


   
SvaraCitera

Johanna123: okej ja det kan jag göra. Är det bara att göra en ny tråd här? men vad ska jag skriva?

Yeas, skapa en tråd här, skriv lite kort om vad du varit med om (som du gjorde i denna tråd) och skriv att andra kan få skriva om de vill om sina erfarenheter. Tråden kan heta exempelvis "Övergrepp - era erfarenheter, tips och råd hur man tar sig vidare". Det finns redan trådar om andra typer av fysiska/psykiska problem, t ex denna Officiella tråden om smärta i samband med sex .

Använd taggen Plusmoderering så kommer moderatorerna här på sidan att hålla ett extra vakande öga på tråden så att folk inte tramsar.


   
SvaraCitera

Johanna123:

Ja du har rätt! träna ska jag inte gör för jag håller på att svälta mig själv och jag vill inte att det ska gå så långt så jag får anorexia...  Tack så mycket 

Jag tror att du missförstod mig, jag uppmutrade dig att träna och inte tvärt om.
Självklart ska man inte träna så att man skadas av det, att äta ordentligt är väldigt nyttigt.

JAg tränar själv och äter bra och det är inget fel på mig. Många tar allt för hårt åt att träning är dåligt men det är fel, det finns säkert fall där folk har skadas av det men det är inget jag har hört talas om.
Om någon med anorexia som väljer att tränar så kan det mycket väl vara skadlig ja. Fast om man då äter mer och tränar (om man nu är rädd för att bli tjock) så behöver man inte vara rädd för det eftersom att man tränar.
Jag uppmuntrar dig inte att träna Om du har Anorexia, i annat fall kan det vara bra att träna!


   
SvaraCitera

Razor:

Yeas, skapa en tråd här, skriv lite kort om vad du varit med om (som du gjorde i denna tråd) och skriv att andra kan få skriva om de vill om sina erfarenheter. Tråden kan heta exempelvis "Övergrepp - era erfarenheter, tips och råd hur man tar sig vidare". Det finns redan trådar om andra typer av fysiska/psykiska problem, t ex denna Officiella tråden om smärta i samband med sex .

Använd taggen Plusmoderering så kommer moderatorerna här på sidan att hålla ett extra vakande öga på tråden så att folk inte tramsar.

Tumme upp


   
SvaraCitera

Brukar också fundera över hur man ska orka.

Men sök hjälp! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Yeas, skapa en tråd här, skriv lite kort om vad du varit med om (som du gjorde i denna tråd) och skriv att andra kan få skriva om de vill om sina erfarenheter. Tråden kan heta exempelvis "Övergrepp - era erfarenheter, tips och råd hur man tar sig vidare". Det finns redan trådar om andra typer av fysiska/psykiska problem, t ex denna Officiella tråden om smärta i samband med sex .

Använd taggen Plusmoderering så kommer moderatorerna här på sidan att hålla ett extra vakande öga på tråden så att folk inte tramsar.

Okej då gör jag det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the pepparkaka:
Brukar också fundera över hur man ska orka.

Men sök hjälp! 

Kämpa jag vet att du klarar det även om det kan vara kämpigt ibland! 


   
SvaraCitera

Johanna123: Okej då gör jag det

Låter bra. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Låter bra. Tumme upp

Ja det är gjort. det kanske du har sett


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Låter bra. Tumme upp

Ja det är gjort. det kanske du har sett


   
SvaraCitera

Johanna123: Ja det är gjort. det kanske du har sett

Såg det nu. Glad Jag hoppas att folk ser den och använder den. Tillsammans är man starkare!


   
SvaraCitera

Johanna123: Kämpa jag vet att du klarar det även om det kan vara kämpigt ibland!

Och kämpa du med! Vi får båda kämpa. För kan alltid bli bättre 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the pepparkaka:

Och kämpa du med! Vi får båda kämpa. För kan alltid bli bättre 🙂

Ja helt rätt! 


   
SvaraCitera