Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag rädda vårt förhållande? HJÄLP behöver råd.


Ämnesstartare

Min pojkvän som jag varit tsm med 4 månader nu har svårt att lita på folk efter hans tidigare förhållande där hans flickvän ljög för honom hela tiden.

Jag älskar honom av hela mitt hjärta och skulle aldrig klara mig utom honom. Jag tycker vi har det perfekt, eller fram tills nu.

För kanske 2 månader sen, var jag dum och testa röka på. Jag slutade efter 2 veckor. Jag hade berättat för min bästa vän, och bad henne inte säga något till min pojkvän.

I Lördags var min bästa vän full, och då berättade hon det för min pojkvän.

I måndags va min pojkvän här, och jag va hos honom i tisdags. Han visste då, jag visste inte att han visste. För han betedde sig normalt o.O

Igår prata jag med min bästa vän och hon sa att hon sagt det till min pojkvän, och han hade bett henne säga till mig att hon hade berättat.
Och helt plötslig är han skitsur på mig och vill inte prata med mig. Och han kommer hem från sthlm inatt, och ja vet att inte han skulle sjunka så lågt och göra slut över sms. Och nu går jag och oroar mig över att han ska göra slut.

om jag sagt till mina kompisar vad deras kompisar sagt om dem bakom deras rygg hade dem blivit förkrossade.

om jag hade sagt till min mamma att jag har snattat en hel del i mitt liv. (har slutat med det) hade hon blivit förkrossad.

om hade sagt till min bror att jag har haft sex, skulle han bli förkrossad. För jag är hans oskyldiga lillasyster

om jag hade sagt till min pappa att jag önskar han sa att han älskar mig till mig, skulle han bli förkrossad för att han skulle tro han va en dålig pappa. men det är han verkligen inte, för han är världens bästa pappa.

vissa saker säger man inte till folk för att inte såra dem.

det är för man vill deras bästa.

om ni inte håller med om detta, ja. då är jag väl en stor fet lögnare.

jag ser mig inte själv som en lögnare. jag skyddar bara mina närmaste från sanningen, dem inte tål att höra.

Det var likadant med detta, jag valde att inte säga något till min pojkvän för jag trodde det var för det bästa.
Om han hade sagt till mig att han hade testat att röka på hade jag blivit förtvivlad och orolig för honom.

Jag vet inte , hur jag ska få honom förstå att jag inte ljög utan jag sa bara inte ngt för han inte skulle tåla att höra det.

Snälla vad ska jag göra?

Och håller ni med på hur jag tänker, eller jag är helt sjuk i huvet och har gjort fel?


   
Citera

em_ma:

Snälla vad ska jag göra?

jag som kille skulle vilja höra varför - varför du testade på, varför du inte sa något, osv.

Sen så skulle jag inte veta ifall det hade hjälpt, fast att inte berätta skulle bara leda till att jag skulle vilja göra slut för att "du" ljuger för mig.


   
SvaraCitera

em_ma:

jag skyddar bara mina närmaste från sanningen, dem inte tål att höra.

Skitsnack


   
SvaraCitera

Varför skulle det spela så stor roll om partnern "rökt på"? Det är ju inte som att man varit otrogen. Hade jag gjort det hade jag inte nämnt det av den enkla anledningen att jag inte skulle anse det värt att ta upp.


   
SvaraCitera

Nachac:

Varför skulle det spela så stor roll om partnern "rökt på"?

för honom spelar det tydligen roll. Det viktigaste här är ju att hon inte ljuger.


   
SvaraCitera

Palett:

för honom spelar det tydligen roll.

Tydligen, och jag är nyfiken på varför.

Palett:

Det viktigaste här är ju att hon inte ljuger.

Det har hon ju inte heller gjort.


   
SvaraCitera

Man behöver väl inte berätta allt för sin partner.


   
SvaraCitera

em_ma:

Och håller ni med på hur jag tänker, eller jag är helt sjuk i huvet och har gjort fel?

Alltså allvarligt det handlar om att någon har rökt i två veckor so what??? Tjena eller men visst om man nu vill hålla en än såden sak hemlig så måste man kunna få ha hemligheter för din partner jag slår vad om att han bara skulle tycka att du var jobbig om du sa allt till honom[n] Sedan berätta inte nått för en kompis om du inte vill att det ska komma ut[n]


   
SvaraCitera

vet inte varför han skulle bry sig så mycket om du bara har testat att röka lite, men typ bara säg till honom att du lovar att aldrig ljuga för honom igen, be om förlåtelse! [no-no]


   
SvaraCitera

Hahah jag läste fel. Trodde du menade att du bara hade testat att röka ciggaretter i 2 veckor. Då är det kanske lite allvarligare [sad]


   
SvaraCitera

Blir inte ens förhållande rätt tråkigt om du känner till alla detaljer om din partner [rolleyes]


   
SvaraCitera

Nachac:

Det har hon ju inte heller gjort.

nej, men att undanhålla saker med flit är ungefär samma sak enligt mig. Särskilt som hon vet att han inte gillar det. Är det så svårt att bara berätta?

Men det ligger nåt i det Sovande, säger. Man måste få ha hemligheter för sin partner, annars blir det jätte jobbigt kan jag tänka mig. Så jag vet inte, knepig situation.


   
SvaraCitera

Palett:

nej, men att undanhålla saker med flit är ungefär samma sak enligt mig. Särskilt som hon vet att han inte gillar det. Är det så svårt att bara berätta?

Palett:

Men det ligger nåt i det Sovande, säger. Man måste få ha hemligheter för sin partner, annars blir det jätte jobbigt kan jag tänka mig. Så jag vet inte, knepig situation.

Oväntad:

Man behöver väl inte berätta allt för sin partner.

Man ska ju inte behöva redogöra allt man har gjort sen man senast sågs. Om man dessutom gjort något man inte är stolt över behöver ju inte det tas upp.


   
SvaraCitera

Nachac:

Man ska ju inte behöva redogöra allt man har gjort sen man senast sågs.

nej, det håller jag med om, har själv råkat ur för ett jävla kontrollfreak *ryser*

Nachac:

Om man dessutom gjort något man inte är stolt över behöver ju inte det tas upp.

DETTA däremot behöver man tala om för sin partner. Vad menar du med nåt som man inte är stolt över? typ att man har kysst nån annan eller?[rolleyes]Desto större anledning att berätta


   
SvaraCitera

Palett:

DETTA däremot behöver man tala om för sin partner. Vad menar du med nåt som man inte är stolt över? typ att man har kysst nån annan eller?[rolleyes]Desto större anledning att berätta

Sådant som berör förhållandet bör pratas om, annat kan lämnas därhän. Såvida man inte vill berätta om det.


   
SvaraCitera