Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag rädda vårt förhållande? HJÄLP behöver råd.


Nachac:

Sådant som berör förhållandet bör pratas om, annat kan lämnas därhän. Såvida man inte vill berätta om det.

ja precis


   
SvaraCitera

Palett:

ja precis

[y]


   
SvaraCitera

då är vi överens[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för era diskutioner, dem hjälpte mig 🙂


   
SvaraCitera

em_ma:

Det var likadant med detta, jag valde att inte säga något till min pojkvän för jag trodde det var för det bästa.
Om han hade sagt till mig att han hade testat att röka på hade jag blivit förtvivlad och orolig för honom.

Alltså alla kan reagera helt olika, men förvänta dig inte att alla ska reagera precis som dig. För människor är olika, så är det bara.

Det var väl inge bra att du testade, och det har du väl insett och du förstår säkert att det inte är bra överhuvudtaget, därför "döljer" du det, tar inte ens upp om det - för att du skäms om det skulle komma fram? Att du är rädd för vad andra ska tycka om dig?

[smile] Jag tror folk tycker bra om dig för övrigt, men du är rädd att du ska "förstöra" deras bild den "du vill vara". Men skit i det, alltså du är ju din egen person - och du måste våga säga sanningen - du får ta konsekvenserna för det är faktiskt du som har gjort sakerna. Sen att de blir oroliga eller upprörda betyder ju faktiskt att de bryr sig om dig, eller hur?

Säg inte så nedlåtande saker om dig själv - gjort är gjort och nu vet du i alla fall bättre! Fortsätt inte med det då. Men som sagt, stå för det du har gjort, stå för dina misstag eller för din ärlighet och stå även för de bra sakerna. Människor gör bra och dåliga saker - vi gör alla misstag och lär oss hela tiden. Vi är ju bara människor och vi förlåter varandra tids nog - men gör inte om misstagen igen bara. Då får man skylla sig själv.


   
SvaraCitera

em_ma:

Det var likadant med detta, jag valde att inte säga något till min pojkvän för jag trodde det var för det bästa.

em_ma:

Och håller ni med på hur jag tänker, eller jag är helt sjuk i huvet och har gjort fel?

Personligen tycker jag att du har gjort fel, eftersom jag själv hatar när min partner "skyddar mig mot sanningen".
Jag vill veta saker, vare sig jag kommer att bli sårad av dem eller inte, eftersom de ändå kommer att komma fram senare. Om det är något jag inte vill veta något om, så säger jag det.

Min pojkvän hatar knark, men jag är drogliberal (dock nykterist) och om jag skulle få för mig att testa droger, så accepterar han det, men han vill inte veta det.


   
SvaraCitera

em_ma:

och bad henne inte säga något till min pojkvän.

åh lilla lilla flicka, när ska du lära dig att allt blir så mycket värre när det kommer från fel mun? Jag förstår att du inte ville säga det till din pojkvän, men hade du sagt det själv hade du åtminstone haft fördelen att kunna formulera dig på ett vettigt sätt, och FÖRKLARA DIG.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera