Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag reagera?


Ämnesstartare

Min far är läkare och därmed väldigt hälsomedveten, vilket kanppast kan sägas om mig. En gång för några veckor sedan hände följande:

Jag sätter mig vid bordet och brer en macka med smör. Min pappa tittar ogillande på det och säger:

Du borde inte äta det där smöret!
Jag: Vadårå?
Han: Tja, du är ju inte direkt smal om man säger så..

Dessutom är det långt ifrån enda gången han sagt sådär..

Jag är 165 cm lång och väger 54 kilo! är det verkligen så mycket?

Sedan dess har jag inte haft ett helt odramatiskt förhållande till mat och fått ångest varje gång jag ätit. Istället för att äta går jag kilometer efter kilometer, och jag har utvecklat en kolhydratfobi.

Jag har gått ned några kilo, men känner mig aldrig nöjd...men jag kanske överreagerar?[mad][cry]


   
Citera
Ämnesetiketter

RickityTickityTin:

men jag kanske överreagerar?

Herregud vilken idiot till farsa du har! ><
Det verkar som du håller på och utvecklar en ätstörning pga din farsa. Ta tag i det innan det går för långt (och ge din farsa en spark i nyllet när du ändå håller på)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

och ge din farsa en spark i nyllet när du ändå håller på)

Tja, det blev en del svordomar, men jag tar verkligen alltid åt mig det folk saeger [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RickityTickityTin:

men jag tar verkligen alltid åt mig det folk saeger

Sluta med det då.


   
SvaraCitera

Jag kan inte se varför en läkare skulle säga så till sin egen dotter som antagligen är uderviktig nu. Jag tittade på BMI-skalan du du fick 19.8 med de uppgifterna som du skrivit i den här tråden. Mindre än nitton är underviktigt.

Känns inte riktigt friskt.


   
SvaraCitera

RickityTickityTin:

Du borde inte äta det där smöret!
Jag: Vadårå?
Han: Tja, du är ju inte direkt smal om man säger så..

Du får stå på dig. Det låter mest som om han är ute efter att trycka ner dig. [surprised]

Du skulle inte tjäna på att gå ner i vikt. Snarare tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RickityTickityTin:

Jag är 165 cm lång och väger 54 kilo!

Om du går ner mer i vikt hamnar du på undervikt ju! :O din pappa kan ta sig nånstans! [mad]

be proud and eat butter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knepigt.
men du, sök hjälp, antingen hos honom (svårt jag vet) eller hos skolsyrra, bump, scfä (om du bor i sthlm) eller någon annna. Bättre att ta hjälp nu innan det hinner gå helt åt fanders!

lycka till<3

(du är under normal, vad gäller bmi)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helt ärligt, vad tror din farsa att han håller på med!? Du är förfan smal människa! perfekt och fin precis som du är, så låt han inte trycka ned dig, han vet INTE bäst för att han råkar vara läkare (med grymt konstig uppfattning på smal och tjock)
[mad]


   
SvaraCitera

fan vad arg jag blir på honom. [tired] så säger man inte [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RickityTickityTin:

Jag har gått ned några kilo, men känner mig aldrig nöjd...men jag kanske överreagerar?

förlåt men nu blev jag arg.. ta inte illa upp, men vafan, om din pappa är läkare ska han absolut inte säga så, ingen pappa ska säga så, men han är läkare !
och tjock är du verkligen inte !
åh.. .. fan.. äh, ska inte skriva mer, blev så arg..
lyssna inte på honom iaf ! du är bra som du är !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte det har o göra med att din pappa e läkare. Han är nog dum i huvet ändå. Endel är det ju.. asbra o duktiga på jobbet o inför alla, men när de kommer till familjen kan de säga vad som helst utan o tänka sej för. Tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag känner igen sånt där... en kompis pappa brukar inte direkt säga att hon är tjock, men han brukar tjata på henne att träna mer, inte äta tårta (på hennes egen namnsdag), och att hon borde tänka på att äta mer frukt istället för mcdonalds... Och hon är normalviktig


   
SvaraCitera

Eh... Din (Rickitys) farsa måste vara störd. Det är HONOM det är fel på, inte dig. Kör han till en psykolog för att kolla om han har tvångsbeteende!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han har nog en skev verklighetsuppfattning.


   
SvaraCitera