Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag tackla detta?


Han har väl problem med att lita på dig antar jag. Alltså därmed inte sagt att du har gjort något för att han inte ska lita på dig (vad jag vet) men det är antagligen därför han känner sånt kontrollbehov eller vad man ska säga.


   
SvaraCitera

Anybodycanlove:

Ska jag säga att det är tillfälligt, att han bara vill ha makt över mig eller vad ska jag egentligen göra åt de?

Skulle säga att det låter som att han är overprotective och inte riktigt vet vad han ska göra. Det blir lätt så i distansförhållanden, eftersom man vill veta vad ens partner gör, och eftersom man inte kan ha den kontrollen vid ett distansförhållande. Men ändå, du måste ju kunna prata med honom, att han bara vägrar det är lite konstigt. Ta upp det med honom när ni ses, och se till att ni pratar om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tvinga honom. Det låter inte speciellt kul, men vad kan du göra? Du vill ju prata om problemen. han måste skärpa sig, hur gammal är han egentligen..? Han måste börja ta ansvar tycker jag, han kan inte undvika saker som du tycker är viktigt.
Han verkar ha ett kontrollbehov? Eftersom att han har blivit sårad av andra.. och så vill han veta att du inte kommer såra honom också.
Menmen..han behöver nog mogna en aning. Att prata med varann är liksom A o O i ett förhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han kanske känner att han inte har koll/kontroll att göra någonting om något hände mellan er. Han är nog osäker på hur han ska bete sig i vissa stunder och blir då lätt arg eller frusterad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera