Aviseringar
Rensa alla

hur ska jag tänka nu?


Ämnesstartare

Okej nu har jag verkligen bestämt mig och tänker bli frisk.

Blev diagnoserad anorexi typ förra sommaren och har haft ett helvete både innan det och tills nu. Haft kontakt med capio, tyvärr har jag bara dåliga erfarenheter därifrån och tvingade nästan dem att skriva ut mig. Eller ah dom ville nog inte ha kvar mig heller. Jag var verkligen inte pepp på det då, att ta mig ur det.

Men nu orkar jag inte räkna kalorier hela tiden längre. Orkar inte planera mina dagar utifrån hur jag ska skippa maten och hinna träna så ingen märker. Måste börja äta normalt igen.

Det funkar typ nån dag. Sen får jag sån jävla ångest.

Jag behöver hjälp med hur man uti helvete ska brotta ner dom dåliga tankarna. Försöker lugna ner mig med musik elelr film eller läsa å så men det funkar inte. Det känns som jag nått en vägg.

Tips? [love]


   
Citera

Kissmegoodbye:

Men nu orkar jag inte räkna kalorier hela tiden längre

asså,säker på att d är kalorierna som stör dig? Jag skulle inte säga att jag har en ätstörning, bara en period där jag är hungrig och helt enkelt inte VILL äta, mättnadskänslan är värre enligt mig, du kanske har tänkt på d? Ta och ät men ät dig inte helt mätt så slipper du den mesta ångesten, funkar så för mig ialf.


   
SvaraCitera

Nä.


   
SvaraCitera

Det är verkligen jättesvårt att ta sej ur en ätstörning. Men har man viljan så går det! Har du verkligen bestämt dej så håll fast vid dom tankarna. Låt inte de "elaka tankarna" ta över, ge dom så lite space som möjligt - som du klarar av.

Jag är inte fri från Fröken Ä än, kallar min äs så. Men jag försöker varenda dag, och det går framåt. Ibland får jag återfall... men varje litet steg i rätt riktning betyder otroligt mycket.

Har du någon kontakt du kan prata med?

Jag har precis börjat med att få i mej något var tredje timma.
Ungefär:

Frukost: 9.00
Lunch: 12.00
Mellis: 15.00
Middag: 18.00

Det är inte mängden utan tiderna jag har blivit rekomenderad att börja med.

Hur skulle det kännas för dej att börja med någolunda fasta tider?


   
SvaraCitera

Hur mycket har du gått upp igen sen du blev diagnoserad av anorexi?
Vad låg ditt bmi på innan(då du vägde som allra minst)?


   
SvaraCitera

jojo96:

Hur mycket har du gått upp igen sen du blev diagnoserad av anorexi?
Vad låg ditt bmi på innan(då du vägde som allra minst)?

svarar du på en tråd som är mer än ett halvår gammal??


   
SvaraCitera

WorldUnited:

svarar du på en tråd som är mer än ett halvår gammal??

mindre än ett år gammal


   
SvaraCitera

flickansvekmigikväll:

mindre än ett år gammal

mer än ett halvår låter mer dramatiskt [badgrin]


   
SvaraCitera

[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur gick det då?


   
SvaraCitera