Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag träna?


Marklyft sliter som fan på CNS också.


   
SvaraCitera

passaro:

Är det inte bättre att träna upp bålen till den grad att den pallar vikten man för tillfället tränar med?

Bålen kommer alltid att slacka efter benen iofs.

Och om jag kör utan bälte kan jag inte ha lika roligt.

passaro:

Håller inte riktigt med där.

Inte?

Är ju inte direkt så att man bara kan lämpa ner vikten om man failar på böj.


   
SvaraCitera

Homunculi:

Och om jag kör utan bälte kan jag inte ha lika roligt.

Å andra sidan tränar du inte upp den inte lika bra som du hade gjort utan bälte.

Homunculi:

Inte?

Det jag menar är att brist på koncentration eller för den delen mindre koncentration inte behöver påverka ansträngningen.


   
SvaraCitera

passaro:

Å andra sidan tränar du inte upp den inte lika bra som du hade gjort utan bälte.

Bålen tränas även vid bältesanvändning.

Och jag kör ju mitt max utan bälte innan jag tar på mig bältet för att maxa med det.

passaro:

Det jag menar är att brist på koncentration eller för den delen mindre koncentration inte behöver påverka ansträngningen.

Mera specifikt menar jag att man koncentrationen ligger på fler saker och andra saker vid knäböj än vid marklyft.

Men men, kan ju bara vara mentalt för jag känner verkligen att jag anstränger mig mycket mer på maxlyften i mark jämför med böj.


   
SvaraCitera

Dextery357:

Varför är det inte bra att köra kondition och styrka samma dag?

Jag körde så i början men jag fick bättre resultat när jag slutade med det... Det har även gjort studier där det har visat sig vara bättre att träna de på olika dagar.

Vet inte varför men gissar att t.ex. när du först tränar 30 min kondition orkar du ju inte lyfta lika mycket ---> blir inte lika stark som du annars skulle ha blivit. Men vad vet jag[rolleyes]


   
SvaraCitera