Aviseringar
Rensa alla

Hur ska jag vara social?


Ämnesstartare

Hej.

Jag har precis börjat i ny klass (Gymnasium). Har det lite svårt att få vänner och att vara social, det har typ alltid varit så. Har inte haft riktigt bra vänner som jag umgåtts med på ett tag. Och någon av det motsatta könet har jag i stort sett aldrig haft kontakt med.

Har i stort sett aldrig varit på någon fest eller liknande. Problemet är att jag får helt enkelt inte... Mina föräldrar tillåter det inte, och jag måste gå och lägga mig tidigt varje dag utan undantag-.-

Jag sitter alltid hemma och har tråkigt med datorn eller gitarren, samtidigt som jag tänker på hur bra de andra börjar känna varandra när de är ute tillsammans.

Några tips eller nått?


   
Citera
Ämnesstartare

Försök att söka dig till folk med liknande intressen, då blir det lättare att ha igång en konversation. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bryt mot dina föräldrars regler och visa att du är en sann tonåring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gorgath:

gitarren,

chicks luv that.. ;p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Försök att söka dig till folk med liknande intressen, då blir det lättare att ha igång en konversation. [smile]

indeed


   
SvaraCitera

jag tkr att du bore försöka ta reda på mer om folket i klassen och i skolan. du spelar ju gitarr och det tycker många är rätt intresant, kanske finns ngn annan som oxå gör det?
men samtalsmne beror ju på personen. men över lag kan du ta reda på mer om den, se om ni har liknande intressen?
men jag har även massor av vänner som inte har samma musik smak lr är lik mej på ngt vis. men det e det som kan vara charmen ibland.
men det e bara att köra på och vara öppen för förslag

sen gör det inget om du inte e ute och festar jämt. att ta hem lite polare ibland är ju att bra sätt att lära känna folk, lr åk ut på stan och hitta på ngt efter skolan.

lycka till
[y]


   
SvaraCitera

Vart finns fester?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Bryt mot dina föräldrars regler och visa att du är en sann tonåring.

då kommer dom inte lita på honom. och de vill man ju att ens föräldrar ska göra, annars slutar de kanske med att man inte för göra NÅNTING. skitkul


   
SvaraCitera

Gorgath:

Några tips eller nått?

Dags att göra lite revolt? Dra ut fast du inte "får"?

Eller så kan du faktiskt snacka med dina föräldrar om det här, diskutera och höra vad de tycker och tänker etc. Börja jobba med att bygga upp ett slags förtroende mellan dig och dina föräldrar och handskas detta genom att gå den vägen. Kanske börja dra ut lite på tiden om kvällarna, de kanske kan ställa upp med hämtning om det är sena kvällar? De kanske får hålla kontakt via mobil oftare? etc.

Finns många sätt man kan komma överens om. Handlar om kompromisser, logiskt tänkande, tänka smart och förtroende i grund och botten.


   
SvaraCitera

Snacka med dina föräldrar och säg att du mår dåligt av de regler dom satt upp. Alla tonåringar ska ha chansen att få umgås tillsammans och festa till det lite.
Gnäll inte utan ta det i en allvarlig ton så dom fattar.

Angående hur du ska bli social, det kan jag inte svara på. Jag har aldrig fattat hur folk knyter band, det är ett jävla mysterium som jag gett upp för längesen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man blir social av alkohol, om du måste lägga dig tidigt så du inte kan gå på fester pga det så kan du ju alltid gå full till skolan [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå ut, trots att du inte får för dina föräldrar.
Vad är det värsta som kan hända?

Och om du inte vågar så kan du ju ljuga för dina föräldrar om att du ska plugga med några i din klass eller något liknande, haha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera