Aviseringar
Rensa alla

Hur ska man bli riktigt bra på något?


Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Övning ger färdighet, som ordspråket lyder. Har man problem med att hålla igång övningen är det självdisciplin som gäller. 

När jag körde LoL seriöst satt jag och spelade i princip hela min lediga tid, varje dag. Tog väl nästan 3 000 timmars gametime innan jag nådde diamond. 

Okej...inte riktigt samma sak men okej...


   
SvaraCitera

pommes045:

Okej...inte riktigt samma sak men okej...

På vilket sätt skiljer det?


   
SvaraCitera

Man ger inte upp på en gång


   
SvaraCitera

story of my life 


   
SvaraCitera

man börjar typ direkt man kan gå. (överdriver) sen håller man på hela livet så vid 30 års ålder har man lyckats med enhel del inom de, tex fotboll, man måste verkligen älska de


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
man börjar typ direkt man kan gå. (överdriver) sen håller man på hela livet så vid 30 års ålder har man lyckats med enhel del inom de, tex fotboll, man måste verkligen älska de

Jag älskar det jag vill bli bra i 


   
SvaraCitera
Haien

Ruttenfisk:satt jag och spelade i princip hela min lediga tid, varje dag. Tog väl nästan 3 000 timmars gametime innan jag nådde diamond. 

host....nerd...host


   
SvaraCitera

Haien:

host....nerd...host

Pls, du är bara avundsjuk över min rank


   
SvaraCitera
Haien

Ruttenfisk:

Pls, du är bara avundsjuk över min rank

Kör inte lol, haha.


   
SvaraCitera

Övning ger färdighet. Och väldigt mycket vilja på det.


   
SvaraCitera

pommes045:

Jag älskar det jag vill bli bra i 

ok börja göra o tänka på de 24/7 också 


   
SvaraCitera

Repetition x 100000


   
SvaraCitera
Kudhos

3 timmar om dagen i 9 år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
3 timmar om dagen i 9 år

E ok


   
SvaraCitera

Räcker det inte att bli hyfsat bra istället för världsklass? Skillnaden är som du redan konstaterat milsvidd. Sedan beror det väl främst på vad man har för intressen och vad man har läggning för. Sara Sjöström har bevisligen läggning för simning och Zlatan har läggning för fotboll.


   
SvaraCitera