Aviseringar
Rensa alla

Hur ska man börja med en novell?


Ämnesstartare

En simpel novell, en enda simpel novell. Sen är jag färdig, sen har jag fått utlopp för min mentalitets kris som ständigt dyker upp. Som ständigt kryper in i fingrarna på mig så lederna blir sega och kramp känningar flödar ut.

Men jag kommer inte mycket längre än så, min förmåga att göra saker stannar vid, att just, hitta på saker. 95 % av allt jag gör, slutar i ett abstrakt hormonstinn, ner kladdat på ett utnött rutigt papper, noggrant inkastat in i skrivbordslådan, eller som en inspelning på datorn. Mitt minne fylls på frekvent med icke avslutade projekt.

Trots allt detta, älskar jag mitt kreativa jag. Trots 95 % av ofullbordade projekt, så finns det ju 5 % kvar. Och de 5 % är mina ögonstenar...

Hej, jag är 16 år och har inte en aning hur min framtid ska se ut. Men jag älskar att ha det så.


   
Citera

Middagsbord. Känslorna springer sin väg, benen viker sig.


   
SvaraCitera

Finns säkert jättemkt info på google [wink]

Men prova gör en enkel nedbrytning av alla stora händelser i novellen.
Början, upptrappningen, klimaxet och avslutet. Sen börjar du skriva :3


   
SvaraCitera

Bara spåna. Tänk dig en slumpmässig situation, sedan bygger du vidare på personerna i den situationen. Vilka är de, vad gör de där, vad har de för relation till varandra, hur kom de dit? Tänk dig sedan miljön. Innan du vet ordet av har du en story.


   
SvaraCitera

Det var en gång...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det ironiska var detta en novell av mig. Men tack för svaren i alla fall, [smile] You guy's are great!


   
SvaraCitera

En binda flyger iväg...

Image


   
SvaraCitera

Beskrivning av huvudpersonen/huvudpersonerna.

Dold text: Kanske.


   
SvaraCitera

Skriv om hur ett litet bysamhälle som i gryningen vaknar upp i liv.


   
SvaraCitera