Aviseringar
Rensa alla

Hur ska man glömma bort en person?...


Ämnesstartare

Det är väldigt svårt att lita på någon som har varit otrogen, då är det bättre att gå vidare. Ja det är svårt och tar tid men du kommer hitta någon annan att älska som behandlar dig bättre. Ett tips är att undvika saker som påminner om honom, gör dig av med brev/mail/sms, etc sådant bara drar upp massa minnen och känslor igen. :/


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Tänker ibland fortfarande ledsna tankar kring en gosse som jag inte sett på snart 3 år och trots att jag haft ett långt förhållande sedan dess. Så var beredd på att det tar tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man tänker på annat, intensivt, och hoppas på att det går bra


   
SvaraCitera

Acceptans att det är över är nog det bästa man kan göra.
Acceptera och gå vidare, finns inte mycket mer man kan göra. Att enbart tänka på annat förtränger bara känslorna och förr eller senare lär de komma till ytan, så lika bra att get over with it med acceptans. 


   
SvaraCitera

Killen jag gillade tog bort mig på FB. Guess that´s the way to go.


   
SvaraCitera

FruLiten:
man glömmer ej, man går vidare. Det gör ont att skiljas från någon man älskar, men man överlever. Ta en dag i taget, ta hand om dig själv, umgås med vänner och hitta på saker att göra. Du får lov att vara ledsen, men gräv inte ner dig själv, livet är inte över 🙁


   
SvaraCitera
kentig

Idunno123:
Hur fan ska man glömma bort en man älskat och fortfarande älskar? Detta är sjukt svårt för mig, vill bara glömma bort personen så att smärtan i mitt hjärta går bort. Kommentera om ni har några tips 

Har precis, efter åtta månader, kommit över en kille. Man glömmer inte helt men man lär sig leva med det och till slut tänker man att det som var bra, var bra men att man vill tänka framåt istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är fruktansvärt svårt och jag tror inte att man någonsin glömmer, man får bara ett annat förhållningssätt till det och går vidare. Man har ju inget annat val liksom. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har haft precis samma problem, så vet hur ont det gör. Det enda man kan göra är att vänta - tiden läker alla sår. Det kan ta tid, men tillslut kommer du bli lycklig igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

se eternal sunshine of a spotless mind och kom på att du kanske inte vill glömma bort helt och hållet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

först det är inte bra att lämna nån och sen hitta någon annan kille bättre lösa din problem på bättre sätt mer än att hålla på göra nåt mer problem 


   
SvaraCitera

Idunno123:
Hur fan ska man glömma bort en man älskat och fortfarande älskar? Detta är sjukt svårt för mig, vill bara glömma bort personen så att smärtan i mitt hjärta går bort. Kommentera om ni har några tips 

Vem har sagt att du behöver glömma? Det du ska fokusera på är att gå vidare. Att du en gång älskat personen kommer du alltid minnas, men du kan gå vidare, dina känslor kan försvinna och du kan hitta en ny partner. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

döda den


   
SvaraCitera