Aviseringar
Rensa alla

Hur ska man göra?


Ämnesstartare

Har en "vän" som jag träffade på FB när jag gillade hennes kommentarer på nån av mina vänners och sedan dess har vi sett varandra två gånger (på en fritidsgård) men knappt pratat förutom "hej". Gillar denna tjej ganska mycket men våran relation är kanske inte lika bra som den var förut. Man kanske inte ska vara så fixerad vid hjärtan i sms och sånt men det är inte så mycket sådant nu för tiden. Men det beror på i allafall att hon varit i nåt annat land i flera veckor och vi inte pratat med varandra på länge. Ska man ge henne mycket komplimanger (även fast det bara är över msn och sånt)? t.e.x: hon berättar om att hon har en fin hatt. Tänkte svara "säkert lika fin som du" men gjorde det inte. Har nyss skaffat gratis sms så vi kan nog ha mer kontant på detta vis nurå och hon har nyss kommit hem från nåt land...
Hur ska man få henne att bli lite intresserad av mig via msn,sms? När vi pratat ett tag och jag känner att hon är det minsta lilla intresserad (eller i alla fall tror det...) ska jag fråga henne om hon vill gå på bio (om jag skulle bjuda hem henne det första jag gör, skulle jag bara bli helt stum)...


   
Citera
Ämnesstartare

Vad sägs om att skriva att du tycker om henne och fråga vad hon tycker om dig? Be henne att vara ärlig och gärna skriva mer än "jag tycker också om dig".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Försök vara mer lyhörd och ta reda på saker om henne och hennes liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluggis:

hon berättar om att hon har en fin hatt. Tänkte svara "säkert lika fin som du" men gjorde det inte.

Big mistake, där sabbade du hela skiten.

Pluggis:

Hur ska man få henne att bli lite intresserad av mig via msn,sms?

Hon kommer knappast bli mer intresserad än vad hon är nu via msn och sms. Du måste träffa henne i verkligheten som riktiga människor gör för att ha möjlighet att göra fler framsteg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Vad sägs om att skriva att du tycker om henne och fråga vad hon tycker om dig? Be henne att vara ärlig och gärna skriva mer än "jag tycker också om dig".

Prövade en gång. Jätte länge sen så hon har i princip glömt det. Hon svarade bara typ "ehm... okej?..." och efter massa tjatande från mig att hon skulle svara vad hon tyckte så blev det fet diss.

Evil Conduct:

Du måste träffa henne i verkligheten som riktiga människor gör för att ha möjlighet att göra fler framsteg.

Jo men alltså satt hon i alla fall går med på att gå på bio eller något sådant. Istället för att hon bara "öhm... njae jag har en... grej som jag måste göra då..."

Evil Conduct:

Big mistake, där sabbade du hela skiten.

Nej... Kommer fler chanser och jag har gjort sånt förut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluggis:

Hon svarade bara typ "ehm... okej?..." och efter massa tjatande från mig att hon skulle svara vad hon tyckte så blev det fet diss.

[tard]

Fråga igen! KRÄV att hon ska svara, annars kan du lika gärna vara utan henne. Du förtjänar ett rakt svar tycker jag.

Du kan ju föreslå att ni ska träffas och umgås.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluggis:

jag träffade på FB när jag gillade hennes kommentarer

Pluggis:

Tänkte svara "säkert lika fin som du"

HAHAHAH [love]


   
SvaraCitera

Tycker jonnys förslag var bra [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

Fråga igen! KRÄV att hon ska svara, annars kan du lika gärna vara utan henne. Du förtjänar ett rakt svar tycker jag.

Haha funkar inte så bra det... Gjort det på andra och det är samma med alla. "öh ehm..." som om dom inte vågar svara... Däremot har jag svarat på kedjesms som hon skickat och frågat vad hon skulle svarat... Hon svarade nån gång "söt" och "bra vän" eller nåt liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pannkaka:

HAHAHAH

vadå? 🙁 jag tycker hon är fin [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluggis:

vadå? 🙁 jag tycker hon är fin [sad]

Hur gammal är du?????????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pannkaka:

Hur gammal är du?????????

Irrelevant... Hur gammal är du själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluggis:

Irrelevant... Hur gammal är du själv?

Gissar 13. Är jag nära? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pannkaka:

Gissar 13. Är jag nära?

Varför gissar du på det? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lär känna henne bättre. sen kan du komma med komplimanger. i små mängder. vet inte många tjejer som gillar att bli övverrösta med komplimanger av såna man man inte gillar/känner så bra. man blir bara illa till mods. mitt tips är, försök hålla igång samtalet, men vänta med dom fina orden ett tag[y]


   
SvaraCitera