Aviseringar
Rensa alla

Hur ska man klä sig på hösten?


vissarionovitj:

tar han bara på sig fler t-shirtar ju kallare det blir.

Får bilder i huvudet av den där bredbandsreklamen där de bara tar på fler och fler tshirts ^^

Men lager på lager, jeans med sköna söta knähöga sockor, linne+tshirt+kofta och sjal... 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Lager på lager är definitivt bäst. Då är det bara att ta av sig ett plagg när det börjar bli varmt.

Tunna lager då dvs? Eftersom nu har jag ändå lager på lager, men kanske inte tighta tröjor på varandra.

Capture:

Man blir nämligen av med väldigt mycket värme från just huvud, fötter och händer.

Tack!


   
SvaraCitera

Harpyja:

Tunna lager då dvs? Eftersom nu har jag ändå lager på lager, men kanske inte tighta tröjor på varandra.

Ja, precis. Att t.ex. ha ett linne, en tshirt, en tunn långärmad kofta och sedan en lite varmare tröja som samtidigt är tunn på allt - t.ex. fleece.

Plaggen ska inte sitta jättetight, utan det ska vara lite luft emellan. Det isolerar bättre och så värms luften emellan upp också.

Kom även på detta:

Capture:

Att ha en jacka som är tunn men vindtät är också bra. Det är oftast blåsten och inte kylan som är värst på hösten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar ha typ leggings, skor, långtröja, höstjacka och en halsduk. sedan vantar och mössa om det är jättekallt. och jag tar av mig halsduken om det blir för varmt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men i norrland hade jag dunjackan på morgonen och kvällen [crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Valfria byxor, strumpor, sommarskor, tröja, vinterjacka, sjal, handskar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

tröja, vinterjacka

Inte varmt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Inte varmt?

Inte när det är 4 grader ute. [cry] Bara att ha jackan öppen på dagen ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Bara att ha jackan öppen på dagen ju.

Då blir det ju kaaaaaaaallt.

xsaosinx:

Inte när det är 4 grader ute.

Kanske bara är jag som svettas på grund av att mina tuttar faller isär och täpper igen armhålorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Ni som är bevandrade i hur man klär sig bäst när det är kallt, kan ni ge tips på hur man håller sig varm utan att stinka svett?

Om du ska gå någon längre sträcka så ska du frysa när du går utanför dörren. Då får strax upp värmen av promenaden.
Om du ska gå två meter och vänta på bussen i 20 min så ska du klä dig varmt.
[y]


   
SvaraCitera

Harpyja:

Kanske bara är jag som svettas på grund av att mina tuttar faller isär och täpper igen armhålorna.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Nice, jag svettas med...

​Här är lösningen <--- Länk!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dennis:

Här är lösningen <--- Länk!

Ja, den har jag. Men det är inte så kul att använda den eftersom man måste ha hår/stubb under armarna för att den inte ska svida. Brukar ha hår under armarna, ta på mig den och raka två dagar senare- men då brukar effekten också försvinna.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Ja, den har jag. Men det är inte så kul att använda den eftersom man måste ha hår/stubb under armarna för att den inte ska svida. Brukar ha hår under armarna, ta på mig den och raka två dagar senare- men då brukar effekten också försvinna.

Well, jag rakar också armhålorna och det svider inget för mig... Rakar på morgonen och tar absolut torr på kvällen.

Min kompis gör likadant och för honom har det hindrat hans hår att växa. Han fick stubb igen efter ett halvår [shake] crazy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dennis:

Well, jag rakar också armhålorna och det svider inget för mig... Rakar på morgonen och tar absolut torr på kvällen.

[tard] På mig svider det som fan. Men ska testa.


   
SvaraCitera

Harpyja:

På mig svider det som fan. Men ska testa.

Kanske behöver ha något återfuktande först som huden suger upp efter rakning och sedan tar du absolut torr efter ett par timmar? Har aldrig prövat det förut, fungerar det bra?


   
SvaraCitera