Aviseringar
Rensa alla

Hur ska man motivera sig själv?


Ämnesstartare

Om man känner att man hela tiden misslyckas med nåt (oavsett vad det är) vad ska man göra?


   
Citera
Ämnesstartare

Man kan vänja sig eller om man någon gång får beröm så förstora upp det och lev på just det lilla ordet så läge som möjligt.


   
SvaraCitera

Tycker det är svårt att ha en stor sak att sikta på, istället föredrar jag att små delmål. Eller göra listor på egentligen rätt obetydliga saker man ska göra under dagen och belöna mig själv med något trevligt om jag lyckas bocka av allt under en dag. Helst ska det vara jobbiga saker så man verkligen känner sig nöjd och stolt över att man lyckas göra dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Man kan vänja sig

Det tänker jag inte göra. Visst kan det bli så att man blir van vid att misslyckas, men det betyder inte att man ska sluta tro på sig själv (för att det är lättast)

El Guaje:

Tycker det är svårt att ha en stor sak att sikta på, istället föredrar jag att små delmål.

Det är bra. Jag har tyvärr svårt med delmål. Och speciellt när de är "meningslösa". De är ju inte det egentligen, men det känns så.
Problemet med att sikta på något som ligger en bit in i framtiden, en stor sak, är att man kan bli väldigt besviken om det inte blir som man har tänkt sig. Har hänt mig massor av gånger. Då ger jag upp.


   
SvaraCitera

Barfota:

Problemet med att sikta på något som ligger en bit in i framtiden, en stor sak, är att man kan bli väldigt besviken om det inte blir som man har tänkt sig. Har hänt mig massor av gånger. Då ger jag upp.

Ja känner igen det där. Och vet inte om det finns så mycket man kan göra. Nu beror det väl lite på vad det gäller men det går inte alltid som man tänkt sig men man får försöka ta det på något sätt, vara ledsen och sen när gnistan kommer tillbaks försöka igen. Vill man något riktigt mycket så tror jag och hoppas jag att man lyckas någon gång till slut!

Men som sagt, beror ju på vad det gäller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

det går inte alltid som man tänkt sig men man får försöka ta det på något sätt, vara ledsen och sen när gnistan kommer tillbaks försöka igen.

Visst är det så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

önskar att jag hade medicinen mot detta


   
SvaraCitera