Aviseringar
Rensa alla

Hur ska man orka leva?


Ämnesstartare

Hur ska man orka leva, med två personers liv på sitt samvete (jag gjorde inget fysiskt mot dem, det är snarare vad jag sagt och inte sagt) varav en var den första jag någonsin älskade samt den sista. I skrivande stund lider jag av 4 kroniska sjukdomar.

så, hur ska man orka leva?


   
Citera
Correh

Bita ihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta det som en man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man får försöka hitta någon mening med sitt liv till att börja med och sedan fortsätta leva trots lidandet


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Ta det som en man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m4thi4s:

I skrivande stund lider jag av 4 kroniska sjukdomar.

Vilka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är enkelt: existera eller inte existera. få chans till att göra något eller leva i totalt vakuum aka bit ihop kärring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hey, alla gör misstag. Det orkar man leva med, jag lovar. Jag kan göra det och då kan du det också.
men vad hände med personerna då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jadu, mitt ex tog livet av sig pga att jag var inlagd pga mina sjukdomar och jag fick hjärtstillestånd och hamnade i koma. Tydligen så hörde hon bara "han fick hjärtstillestånd..." och såg mina päron gråta osv. Så hon trodde jag hade dött...så hon pallade inte leva utan mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m4thi4s:

så hon pallade inte leva utan mig

hahaha fatta inonin


   
SvaraCitera

Den frågan ställer jag mig själv varje dag....har slutligen kommit på att det spelar ingen roll hur lite man orkar leva. Om man inte gör något åt det så fortsätter man leva vare sig man vill eller inte.

Några små tips på vägen. Stäng av så många känslor som möjligt. Låt hjärnan gå på autopilot i så stor utsträckning som möjligt. Träna först in en socialt accepterad roll som inte kräver allt för mycket energi att upprätthålla och inte blir allt för uppmärksammad.

Så länge aoutapiloten inte ballar ur och riktigta människor runtomkring börjar slita och dra i dina drömmar om självmord, världshat, existensiella paradoxer och bedövande ångest så har du goda chanser att slippa undan interna stor rubriker om ditt misslyckade liv bland dina vänner. Ett annat plus är att du personligen slipper upptäcka hur gärna de riktiga människorna uppmärksammar och river upp dina problem för att i nästa stund skita i att försöka förbättra situationen över huvudtaget.


   
SvaraCitera

m4thi4s:

Så hon trodde jag hade dött...så hon pallade inte leva utan mig

Shit... Romeo och Julia...

Du får lite omtanke av mig. Det är det en människa behöver mest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m4thi4s:

jag gjorde inget fysiskt mot dem, det är snarare vad jag sagt och inte sagt

Du glömde säga att du har aids?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skriv inte om det här, det blir fan bara värre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

man får försöka hitta någon mening med sitt liv till att börja med och sedan fortsätta leva trots lidandet

+ kram på dig och en spark i magen på flertalet personer i denna tråd


   
SvaraCitera