Aviseringar
Rensa alla

Hur ska man slåss?


Ämnesstartare

Tjena!

Har ett litet problem. Jag är ganska biff och starkare än dom flesta i min ålder men jag är verkligen ur usel på att slåss 😛 Någon som kan ge mig några tips och knep för att kunna slå hårdare? Och någon som kan ge mig några tips på hur man ska slåss helt enkelt om jag nu skulle hamna i slagsmål nån gång? Några viktiga saker att tänka på? 🙂
Kan ju tillägga att jag har en boxningssäck hemma jag aldrig använder. Några övningar man kan köra på den för att bygga upp dom muskler man använder när man slåss? Och snälla hjälp mig, hur ska jag göra för att slå hårdare? 😛 Kan ju även tillägga att jag har ganska små händer, kan bero på det.
All hjälp uppskattas, Mvh 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

waxxyy95:

om jag nu skulle hamna i slagsmål nån gång?

undvik slagsmål istället.
brudar gillar pojkar som låter bli att slåss mer än dem som slåss [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

undvik slagsmål istället.

Det är inte direkt så att jag vill träna upp mig för att kunna ge mig ut och slåss. Men jag vill helt enkelt bli bättre så att jag kan äga ut dom jävlarna när det väl gäller 😛
Sen när man typ slåss i skolan på skoj är det ju rätt skönt att kunna känna sig överlägsen 😛


   
SvaraCitera

Man ska inte slåss alls, det visar bara på en sak: brist på hjärnceller. Visst om man blir anfallen, då ska man kunna försvara sig men inte slåss.


   
SvaraCitera

lyssna inte på va crypto säger

alla män slåss!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

då ska man kunna försvara sig men inte slåss.

Det är precis det jag vill också? Kunna försvara mig.


   
SvaraCitera

waxxyy95:

Det är precis det jag vill också? Kunna försvara mig.

gå självförsvar och lär dig där? [crazy]


   
SvaraCitera

waxxyy95:

Det är precis det jag vill också? Kunna försvara mig.

Vilket betyder att man INTE slår ned någon utan tränar på självförsvar. Det är inte samma sak som att slåss...


   
SvaraCitera

gå på en självförsvarskurs


   
SvaraCitera

Ett tips om u vill slå hårdare är att använda höfterna och använd din fulla räckvidd. Stanna inte ute med slaget heller.


   
SvaraCitera

Crypto:

brudar gillar pojkar som låter bli att slåss mer än dem som slåss

tror du på det där själv el?????[confused]

Dold text: tkr om när pojkar slåss med mig[blush]


   
SvaraCitera

waxxyy95:

Några övningar man kan köra på den för att bygga upp dom muskler man använder när man slåss? Och snälla hjälp mig, hur ska jag göra för att slå hårdare?

Blir hårdare av rätt teknik än av att ha stora muskler (även om styrka såklart spelar stor roll det med). Vänd kroppen rätt när du slår, spänn dig inte utan "kasta" snarare armen, osv. Börja träna någon kampsport är väl bästa tipset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Ett tips om u vill slå hårdare är att använda höfterna och använd din fulla räckvidd. Stanna inte ute med slaget heller.

Tack för tipset! Hur ska man träffa med handen då? Med knogarna? Lite längre ner/upp?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Dold text: tkr om när pojkar slåss med mig[blush]

Jag med, eller kittlar VÅLDSAMT [crazy][badgrin][badgrin][badgrin]


   
SvaraCitera

Fast alltså, bästa tipset för att både anfalla eller kunna försvara sig om man blir anfallen är väl att vara fler och att känna varandra bra/kunna lita på varandra. Ensam är aldrig stark.


   
SvaraCitera