Aviseringar
Rensa alla

Hur ska man slåss?


Ämnesstartare

fight like a girl [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

många har redan säkert redan svarat på allt du undrar .. men iallafall är utråkad 😉
Väl i slagsmål.. sikta på näsan, snett. Ger en skärmande prefekt och är egentligen inte så farligt som de ser ut men de ger dig tid att ex. slå till ett hårt slag i magen och förhoppningsvis så har inte grabben lust att mucka mera ;D
tänk *hellre få gånger hårt och på en gång, än flera små* för då blir du träffad. Ta allt skit på en gång 🙂
lycka till bro [y]


   
SvaraCitera

waxxyy95:

Text

I slagsmål vilar man även på teknik, och inte bara på styrka. Det du inte vart du slår så spelar det ingen roll om du kan slå hårt.

Några tips är att du ska fixera dina höfter likt en boxare. Är du högerhänt ska du stå med vänsterbenet och armen i framkant, tvärtom om du är vänsterhänt. Du ska även vara lätt framåtlutad för att kunna hålla balansen. Och håll för bövelen dina händer uppe hela tiden för att kunna blocka inkommande slag med plana handflatan eller hela armen. Vart ska du sedan slå då? Är du inte ute efter att skada din motståndare, vilket jag hoppas du avser att göra så ska du slå mot överarmen, i anknytning till axeln (har inte namnet i skallen på den muskelgruppen). Ett par hårda slag mot det området och en normal människa får kramp. Mjälten kan också vara bra att slå mot om du inte fläskar i allt vad du orkar(för då är risken att den spräcks), luften går ur en och man ramlar handlöst till golvet.


   
SvaraCitera

det gäller att slå till först, snabbt och hårt , man slår mot typ näsan och knäar sedan direkt motståndaren hårt i skrevet, då brukar man ha fått kontroll på läget. Obs avstå från våld om möjligt. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte orkat läsa igenom alla inlägg så någon har säkert redan skrivit det men men. Hårt slag mot solarplexus = smärta och även att man tappar andan. Tänk på att vrida armen och vinkla kroppen rätt när du slår så su får så mycket kraft som möjligt. Men det är inte bra att slåss, det är en sista utväg om man inte kan komma därifrån på något annat sätt.[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Whiggo:

så su

du*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avregistrerad:

undvik slagsmål istället.
brudar gillar pojkar som låter bli att slåss mer än dem som slåss [y]

Haha, vad är det ni säger... Jag har haft tusentals med slagsmål. Tjejer älskar killar med självförtroende stora starka killar. Dem känner sig kvinnliga när dem får vara med en stor stark man. Dem vill bli försvarade och gillar att killar står upp för sig själva! allt annat dem säger här om att man inte ska slåss BULLSHIT säger jag skit i det lär dig slåss grabben. Det finns väl inga speciella knep jag kan komma på direkt jag är bra på det och mitt råd är väl bara att du får börja slåss. Då kommer reflexer och slag sitta naturligt tro mig träning behövs inte slåss och det kommer. Vissa lär sig snabbt andra långsamt. Du får räkna med lite smällar tillbaks med.


   
SvaraCitera

Sagitta:
Man ska inte slåss alls, det visar bara på en sak: brist på hjärnceller.

Ibland räcker det inte bara med att "försvara sig själv".


   
SvaraCitera

Och nej, det visar inte brist på hjärnceller.


   
SvaraCitera

Burg:

Och nej, det visar inte brist på hjärnceller.

men det kommer bli färre hjärnceller när man bråkar 😉


   
SvaraCitera

Xisco:

men det kommer bli färre hjärnceller när man bråkar 😉

Om man inte lyckas hålla sig på fötterna 😉


   
SvaraCitera

Slåss med grova arbetarnävar på fabriksägarna


   
SvaraCitera

Burg:

Om man inte lyckas hålla sig på fötterna 😉

Ja för man kan inte slå till någon på huvudet när den står upp!


   
SvaraCitera

Xisco:

Ja för man kan inte slå till någon på huvudet när den står upp!

De flesta skulle ramla ihop av ett ordentligt slag mot huvudet, och det är rätt svårt att få in ett ordentligt slag mot huvudet när man slåss (om den inte är helt överlägsen såklart). Mycket större chans att förlora hjärnceller om man blir slagen än om man slåss tillbaks.


   
SvaraCitera

Inte för att jag är den som slåss (har förhindrat massa slagsmål) men jag kommer aldrig förstå mig på folk som inte slår tillbaka. Visst, förstår hur ni tänker, men ändå...


   
SvaraCitera