Aviseringar
Rensa alla

Hur skaffar man internetvänner?!?


Ämnesstartare

Hej, jag har en fråga som jag hoppas att någon av er skulle kunna svara på.

Jag skulle hjärna vilja skaffa vänner över internet men jag vet inte var man kan hitta de eller finns det typ någon hemsida men kan skriva till folk på?

Någon som har vänner över internet som kan tipsa om hur man får det?
// tjej 13


   
Citera

bara fråga snälla personer om dom vill vara dina vänner över nätet och då har du internetvänner


   
SvaraCitera

Det sker väl rätt så automatiskt om man spelar något spel och träffar någon man gillar att umgås med, som man chattar eller pratar med på t.ex. discord. Det är i alla fall det som sker i mina erfarenheter. Spelar du något spel som du kan träffa någon på?

Men kom ihåg att vara försiktig för att internet vänner är som sagt inte någon man har träffat, så ge inte ut för mycket privat information eller tillit (varje fall i början).


   
SvaraCitera

Så länge du är trevlig och snäll så..men jag skulle föredra vänner utanför internet


   
SvaraCitera

Jag har många internetvänner och dom har jag träffat på Instagram genom ett fan-konto och där har jag träffat folk som gillar samma saker. Har också träffat några av mina IBFs irl 🙂


   
SvaraCitera
Cobrak

bli aktiv på UM winkwink


   
SvaraCitera
sies
 sies

Ett tips är att gå med i olika communitys. Det hjälper mycket om man har en fullständig profil som inte är fejk. 🙂 


   
SvaraCitera