Aviseringar
Rensa alla

Hur skaffar man sig kontakter?


Ämnesstartare

Chibibbi:

Hmm, har du tänkt på att söka som t.ex vaktmästare på din gamla skola? Om du är lite händig kan det vara en bra grej.

Fast, det har ju med skola att göra, usch!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Yeeah.. Du låter som en moderatjävel!

Och du låter som någon som både vill ha kakan och äta upp den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Har redan gått där.. [confused]

Det spelar ju ingen roll om du inte har betyg, då får du börja igen.

S3ON:

Sitter hellre i fängelse.

Nej det gör du inte, dumma dig inte nu. Har du besökt ett fängelse?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

Och du låter som någon som både vill ha kakan och äta upp den.

Formulera dig på annat vis, jag förstår inte ett piss! [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Sitter hellre i fängelse.

Bara det får mig att tvivla på om du överhuvud taget KAN vara seriös.. försök åtminstone?

Vad har du för val?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det spelar ju ingen roll om du inte har betyg, då får du börja igen.

Tanken med IV är väl ändå att läsa upp grundskolebetyg för att kunna komma in på gymnasiet.. Detta har jag gjort, kom även in på ett program som verkade intressant.. Gick där i ett år, hoppade sedan av. Ingen mer skola. [no-no]

isola:

Nej det gör du inte, dumma dig inte nu. Har du besökt ett fängelse?

Har sätt filmer, Men då var det om fängelser i USA, i Sverige verkar det hyffsat. Maten är till och med bättre än den svenska skolmaten.. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

Bara det får mig att tvivla på om du överhuvud taget KAN vara seriös..

Hade jag inte varit seriös, hade jag placerat tråden i "klotter".

Barfota:

Vad har du för val?

Jag väl insett är det det som är problemet såklart.. Jag har inte så många val. [tired]

Jag har inget att förlora, så den kriminella världen lockar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Detta har jag gjort, kom även in på ett program som verkade intressant.. Gick där i ett år, hoppade sedan av. Ingen mer skola. [no-no]

Men det var ju meningslöst om du inte fullföljde det.

S3ON:

Har sätt filmer, Men då var det om fängelser i USA, i Sverige verkar det hyffsat. Maten är till och med bättre än den svenska skolmaten.. [party]

Svenska fängelser är mesiga, ja. Men du är fortfarande inlåst och institutionaliserad 24/7 [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du beter dig väldigt barnsligt. (eller så har du gett upp?) Ingetdera funkar i verkligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Fast, det har ju med skola att göra, usch!

Jo, men det är ett jobb som du, utan gymnasial utbildning, kan tänkas få. Tror du inte du kan vara riktigt så kräsen, kanske.

Vad skulle du kunna tänka dig jobba med?
Börja med att göra en sån lista och välj sedan ut de alternativen du tror du kan få anställning på.
Sedan kan du leta upp företag i din stad (eller städer i närheten, beroende på hur långt du är villig att pendla) som erbjuder sådana jobb och söka till dem, t.ex.

Något sånt kanske. Även fast det bara är några månaders anställning är det bra att ha på CV:et då kan det vara lite kompensation för att du inte har så mycket utbildning. För då har du iaf erfarenhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

(eller så har du gett upp?)

Jag ger aldrig upp när jag väl har bestämt mig för något, det har jag gjort, jag tänker aldrig sluta vägra skolan! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hade jag inte varit seriös, hade jag placerat tråden i "klotter".

Det var min uppfattning.

S3ON:

Jag har inte så många val.

Det enda val du har,som jag ser, är att sätta dig i skolbänken igen. Det bästa är ju att göra det och gå det överstökat och sen kan du jobba hela livet om du vill!

S3ON:

Jag har inget att förlora, så den kriminella världen lockar!

Och det kommer naturligtvis föra dig ännu längre ifrån det du egentligen vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Jag ger aldrig upp när jag väl har bestämt mig för något, det har jag gjort, jag tänker aldrig sluta vägra skolan!

Men åh. Du är envis på ett DÅLIGT sätt. fattar du inte det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men det var ju meningslöst om du inte fullföljde det.

Japp, men jag fick lite tid att gå i alla fall, fick några studiebidrag också, även om jag fick betala tillbaks en stor del. [crazy]

isola:

Svenska fängelser är mesiga, ja. Men du är fortfarande inlåst och institutionaliserad 24/7[crazy]

Den enda som skulle skilja mot idag är väl då att jag inte har tillgång till dator och Internet.. Fast det kanske man har på fängelser!? [rolleyes]

Chibibbi:

Vad skulle du kunna tänka dig jobba med?
Börja med att göra en sån lista och välj sedan ut de alternativen du tror du kan få anställning på.

Fast då slutar det ju såklart med att jag inte har några yrken valda..


   
SvaraCitera

S3ON:

I dagens samhälle är det näst intill omöjligt att få tag på något typ av jobb utan gymnasiekompetens eller "kontakter". I alla fall här i trakten..

Skit i kontakter, starta eget och anställ dig själv!


   
SvaraCitera