Aviseringar
Rensa alla

Hur skaffar man vänner?


dwadw
Ämnesstartare

Jag har absolut ingen aning hur jag ska göra. Yubo är bara scuffed som fan.

Jag har absolut ingen att vara med, jag tog kontakt med en gammal kompis för nån dag sedan och jag tolka det som att vi hade en bra stund när vi va den dagen men efter jag frågade om han ville gö något senare så sket han i att svara. Känns som att en annan vän också börjar ta avstånd från mig.

Gymnasiet har också stängt ned så går inte där heller. Inte för att jag hade vetat vad jag skulle gö men ändå.

Jag har seriöst inte känt så här ensam på sjukt länge och jag har inte haft riktiga vänner att hänga med på flera år.


   
Citera

Det är svårt att skaffa nya vänner i dessa tider. Mina råd hade annars varit aktiviteter och evenemang. Men för dessa tider så är mitt bästa tips via internet t.ex. spel, forum, discord servrar. 


   
SvaraCitera
L Y S

dwadw: Jag har absolut ingen aning hur jag ska göra.

Du skrev att du har haft vänner förut. Hur gjorde du förut när du skaffade vänner?


   
SvaraCitera
dwadw
Ämnesstartare

L Y S:

Du skrev att du har haft vänner förut. Hur gjorde du förut när du skaffade vänner?

Ja det är väl gamla vänner från låg-mellan stadiet. 


   
SvaraCitera
dwadw
Ämnesstartare

HiddenMe:
Det är svårt att skaffa nya vänner i dessa tider. Mina råd hade annars varit aktiviteter och evenemang. Men för dessa tider så är mitt bästa tips via internet t.ex. spel, forum, discord servrar. 

Tror inte det är speciellt många ungdomar som faktiskt bryr sig särskilt mycket om covid. Inte av den erfarenhet jag har iallafall.

Och spel osv kommer inte fungera för spelar inte längre.


   
SvaraCitera

dwadw:

Tror inte det är speciellt många ungdomar som faktiskt bryr sig särskilt mycket om covid. Inte av den erfarenhet jag har iallafall.

Och spel osv kommer inte fungera för spelar inte längre.

Haha, det är sant. Men jag syftade mer på att de som arrangerar aktiviteter och events inte kan göra det för tillfället. Jag syftade nu på saker som var i lite större skala, och som arrangeras av vuxna, inte typiska fester (som jag vet tyvärr sker trots corona ändå). 


   
SvaraCitera

dwadw:
Jag har absolut ingen aning hur jag ska göra. Yubo är bara scuffed som fan.

Jag har absolut ingen att vara med, jag tog kontakt med en gammal kompis för nån dag sedan och jag tolka det som att vi hade en bra stund när vi va den dagen men efter jag frågade om han ville gö något senare så sket han i att svara. Känns som att en annan vän också börjar ta avstånd från mig.

Gymnasiet har också stängt ned så går inte där heller. Inte för att jag hade vetat vad jag skulle gö men ändå.

Jag har seriöst inte känt så här ensam på sjukt länge och jag har inte haft riktiga vänner att hänga med på flera år.

Känns lite likadant just nu men man får vara positiv! Pratar med människor i princip varje dag (både folk jag känner online och i person. Chattar med kompisar från gymnasiet och tidigare osv...(tog studenten detta år). Läser nu på högskola men träffar ingen fysiskt. Det mesta av aktiviteterna man kan göra är stängda. Finns inte direkt så mycket du kan göra än att hålla ut, ta upp kontakten med gamla vänner...ta initiativet till att se till att det blir av. (Jag gör detta själv nu). 

Som sagt många har det jobbigt nu så kämpa på. Du lär ju känna nya människor genom att göra något. Men det är ju inte lätt just nu. Ta upp kontakten med gamla vänner. 


   
SvaraCitera
L Y S

dwadw: Ja det är väl gamla vänner från låg-mellan stadiet.

Ok, du kan alltid försöka igen med gamla vänner men ta mer initiativ, kanske bjuda på lunch eller nått för att få igång relationen igen. Vad tror du om det?


   
SvaraCitera

dwadw: Yubo är bara scuffed som fan.

bror vad menar du med det


   
SvaraCitera