Aviseringar
Rensa alla

Hur skall jag skaffa ett liv.


Ämnesstartare

Efter att samma dag blivit utskälld av flera stycken som inte ens känner mig om hur oduglig, lat och dålig jag är så är min självkänsla helt i botten. Hur ska jag vända detta, jag har tusen saker jag behöver göra men jag har ingen energi att göra dem och jag känner mig allmänt less. funderat ett tag på att gå ur miljöpartiet (men vara kvar i grön ungdom) men jag kommer inte ha några uppdrag från och med januari eller februari i grön ungdom och endast vara en vanlig medlem av olika skäl, bl.a att jag kommer flytta söderut om jag lyckas få tag på en bostad efter skolan och att jag således inte kan ta på mig något.

jag har gått från att ha det asbra och ha många vänner till att alla mina vänner har lokaliserats hundra mil härifrån. Jag brukade vara mycket mer flummig, glad och ha jättemycket energi och glädje, men nu har jag mest blivit isolerad och eftersom större delen av all min energi kom från socialt umgänge, något som jag numera saknar, så hamnar jag i en negativ cirkel.

Brist på umgänge > Brist på energi. > Brist på vilja att umgås. > Brist på umgänge.

Jag gör allt för att vända detta, men i grunden är mitt problem isolering. Och för att vända det skulle jag nästan kunna tänka mig vad som helst. Alkohol, även om det inte gått så långt. Skulle jag vända detta skulle allt bli så mycket bättre, men jag har inte alls haft det bra under en lång period nu - även om jag får lite sociala doser då och då så har jag i princip inte haft något sedan våren.


   
Citera
Ämnesstartare

börja sup


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluta med UM alternativt sup


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Brist

Beskriv din typiska dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horstat:

Beskriv din typiska dag.

Skola två dagar i veckan. Resten av tiden sitter jag framför datorn. Åker bort varannan vecka, i snitt, till olika platser. På datorn chattar jag mest på msn och på olika forum. Enstaka tillfällen(1-2ggr i veckan) går jag och umgås med någon bekant, typ ser på bio eller fikar i några timmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Resten av tiden sitter jag framför datorn.

Sluta?

Anarkandi:

Åker bort varannan vecka, i snitt, till olika platser.

Och gör vad?

Anarkandi:

Enstaka tillfällen(1-2ggr i veckan) går jag och umgås med någon bekant, typ ser på bio eller fikar i några timmar.

Gå med i någon sportklubb?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horstat:

Sluta?

Skall göra så. Hejdå!

Horstat:

Och gör vad?

Umgås, är social, har kul och lever livet.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Efter att samma dag blivit utskälld av flera stycken som inte ens känner mig om hur oduglig, lat och dålig jag är så är min självkänsla helt i botten.

Välkommen i klubben.

Anarkandi:

Brist på umgänge > Brist på energi. > Brist på vilja att umgås. > Brist på umgänge.

Äsch, må låta pessimistisk, men tro mig, för min del så spelar det ingen roll om jag har energi eller inte, umgänge får jag inte ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kanske borde rannsaka dig själv. Jag menar, ibland när människor påpekar nåt kan det ligga nåt i det lixom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag och mina vänner syns en till två dagar i veckan. Det är när vi skall supa [smile] och då händer en del oväntade saker som man kan överleva på veckan ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sup inte. Bli inte en av dem. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör någon upplysande dr... i så fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad ovanligt! En vänstermupp utan liv. [bigsmile]


   
SvaraCitera