Aviseringar
Rensa alla

Hur skall jag ta tag i mitt liv?


Ämnesstartare

Hej,

Jag kan börja med att beskriva min situation: jag är 21 år gammal och bor fortfarande hemma. Ända sedan jag slutade gymnasiet så har jag arbetar extra på ICA till och från men fortfarande inte tjänat tillräckligt med pengar för att kunna flytta hemifrån. Så just nu känns det som att jag snyltar på mina föräldrar och känner att de inte vill ha kvar mig hemma, de har också nämnt det i förbiförten då och då.

Jag skulle gärna plugga på universitet men är rädd för att jag inte skulle klara av det, och dessutom har senaste ansökningsdatum till höstens kurser redan varit. Jag vet inte heller vad jag skulle vilja läsa eftersom jag inte är speciellt duktig på någonting. Kanske journalistik.

Så nu är min fråga, har ni några tips på hur jag kan ta tag i mitt liv och försöka börja förändra det till något bättre?

Jag kan också nämna att jag har ett fåtal kompisar som jag umgås med mer och mer sällan eftersom jag stänger in mig i mig själv mer än tidigare. Och jag skulle jättegräna försöka upprätta kontakten igen men jag är rädd att de inte tycker att jag är värd det.


   
Citera
Paseo

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Industrieproduktion:

jättegräna

hatar jättegränor[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såhär jag skulle skita i allt, tyvärr är jag sådan som kanske inte hjälper i längden men jag orkar bara inte med alla "måsten" att komma bort ifrån det är så jävla skönt, sedan när du inser vad du gjort igen så börjar skiten igen... men hey that's life ta avstånd från alla måsten och ifall dina föräldrar vill kasta ut dig så får du väll förklara din situation för dem så som du besrkiver här..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Industrieproduktion:

ansökningsdatum till höstens kurser redan varit

Tror jag idag läste att det går att söka till yrkesutbildning senast 22 maj, så testa det kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

http://saraisabelle.myshowroom.se/exsultate-jubilate/

Problemet är att jag inte direkt har några intressen som jag kan försöka göra ett yrke av.

Tickstart:

hatar jättegränor[blush]

[blush]

Barbienele:

en hey that's life ta avstånd från alla måsten

Fast det är inga måsten, jag vill ta tag i mitt liv för att må bra igen.


   
SvaraCitera
höna

Tickstart:

ar

du har byyyyyyyyyttt biiiiiiiiild

ont: bor hemma, jobbar bara halvtid och inte ens det, vill verkligen flytta, men det känns sjukt långt bort. är 19 år. meeeen jag tror det löser sig med tiden. hakuna matata


   
SvaraCitera
Paseo

Industrieproduktion:

Problemet är att jag inte direkt har några intressen som jag kan försöka göra ett yrke av

Fundera ut något du verkligen gillar. Du kommer vinna otroligt mycket på det. Det är väldigt jobbigt att vantrivas på sitt jobb och i livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Industrieproduktion:

Fast det är inga måsten, jag vill ta tag i mitt liv för att må bra igen.

Bli manlig strippa om det nu är så bråttom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Tror jag idag läste att det går att söka till yrkesutbildning senast 22 maj, så testa det kanske?

Tack, det var ett bra förslag! Ska försöka kolla upp det.

höna:

meeeen jag tror det löser sig med tiden. hakuna matata

Men det är så jag har tänkt i tre år och det känns inte riktigt så längre.

Paseo:

Fundera ut något du verkligen gillar.

Ja, ska försöka. Men det är väldigt svårt.

Barbienele:

Bli manlig strippa om det nu är så bråttom.

Jag är för tjock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

är 19 år

innan du vet ordet av är du 20[blush] sen 21[blush] sen 22[blush] 23[blush] 24[blush] 25[blush] 30[blush] 40[blush]55[blush] en 60-årig kvinna[blush][blush]


   
SvaraCitera
höna

Industrieproduktion:

Men det är så jag har tänkt i tre år och det känns inte riktigt så längre.

vad har du för intressen? vad du tycker är intressant osv

Tickstart:

innan du vet ordet av är du 20 sen 21 sen 22 23 24 25 30 4055en 60-årig kvinna

shit så dum du e[blush][blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Industrieproduktion:

Jag är för tjock.

banta då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

shit så dum du e[blush][blush][blush]

men du är ju bara 19 änsålänge..[blush][blush]


   
SvaraCitera
höna

Tickstart:

men du är ju bara 19 änsålänge..

dum ändå!![blush]


   
SvaraCitera