Aviseringar
Rensa alla

hur skapar man bättre självförtroende o pondus? hur skapar man relationer?


Ämnesstartare

ja, hur får man ett bättre självförtroende egentligen?
jag anser att jag är en person som är skön att vara med, MEN förlorar många kontakter pga att jag är osäker på vad man ska prata om osv. om hur man ska beté sig helt enkelt men en människa man knappt känner.

tips?
berätta gärna om egna erfarenheter?
har ni samma problem?

ha en härlig kväll/natt [y]


   
Citera

PetraPott:

jag anser att jag är en person som är skön att vara med

Detta låter ju som en bra början, åtminstone.


   
SvaraCitera

PetraPott:

osäker på vad man ska prata om osv.

Reflektera inte för mycket över't. Låt det komma, det flyter. Det är en värld full av liiiiv, allt förenas hä-är. Samtal bör inte planeras.

Lite så.


   
SvaraCitera

Om du syftade på att du tenderar ha svårt att avgöra vad som är opassande att säga eller ej är det dock klurigare, hehe. Det må vara omständigt.


   
SvaraCitera

enda sättet att förbättra något är att träna på det


   
SvaraCitera

PetraPott:

MEN förlorar många kontakter pga att jag är osäker på vad man ska prata om osv. om hur man ska beté sig helt enkelt men en människa man knappt känner.

Om du inte är dig själv så kan du ju börja vara det.
Annars liksom när du kan börja vara dig själv bland folk och dem accepterar det så ska det inte vara ett problem.

Du kan ju annars också prata om gemensamma intressen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker att du inte ska oroa dig för vad du ska prata om, utan prata om de du vill, då kommer ju det visa sig vad de andra gillar o intresserar sig för. Och om man gör det tror jag också att man får lite mer självförtroende eftersom man vågar snacka om just det man vill eller undrar


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera