Aviseringar
Rensa alla

Hur skriver ni i era almenackor?


Åtta

iamlol:

Till vilken plattform är det programmet till?

Linux, Mac OS X och Windows.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Linux, Mac OS X och Windows.

är programmet medföljande till datorn eller var får man tag i det?


   
SvaraCitera

Har på sistone använt iCal mer och mer, och så har jag börjat sätta upp post-it-lappar på kylskåpet. Färgerna är desamma i både iCal och på kylskåp: Grönt - arbetsliv, Blått - Paintball, Rött - Privatliv.

Om jag måste känna till nåt när jag är iväg utan dator lägger jag in det på mobilen också.

Förr hade jag allt i huvudet, vilket innebar att jag hade max 3 saker i huvudet, resten blev aldrig av.


   
SvaraCitera
Åtta

iamlol:

är programmet medföljande till datorn eller var får man tag i det?

Beror på vad du kör för operativsystem. I Linux finns det garanterat i pakethanteraren. Till Windows finns en installerare här - dock är det en halvgammal version (hittade ingen nyare). Till OS X har jag ingen aning.


   
SvaraCitera

Har en stor almanacka där jag skriver fint och prydligt. Är en sådan där tankspridd människa, behöver ha planer och måsten på ett och samma ställe.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Till OS X har jag ingen aning.

damn :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Har en stor almanacka där jag skriver fint och prydligt. Är en sådan där tankspridd människa, behöver ha planer och måsten på ett och samma ställe.

Jag är oxå sjukt tankspridd. brukar skriva allt i almenackan jag med. har dock en liten då jag ofta är på springande fötter. hade en större från ordning och reda förut men tröttnade tills slut på storleken då jag hade ganska lite för mig om dagarna behövdes inte allt space...

så du är inte ensam. mobilen tar sådan tid att skriva in allt i. borde skapa en inläsningsmanick till mobilen för att läsa in allt man skriver...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Litat på andra människor.

de har ringt dig och påminnt. typ läkartid och tandläkare och fest och sådant....koms det ihåg med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lappar, mobilen och almanackan i filofaxen. Fast kollar sällan i den almanackan. Fast ofta så skriver jag en punktlista på vad jag ska göra, köpa, ringa etc så att allt inte känns så utspritt. Sen så bockar jag av utförd handling.


   
SvaraCitera
Micki

Tvång från skolan att gå in minst en gång om dagen på deras hemsida och kolla upp allt som vi har att göra i skolan och resten har jag i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iamlol:

de har ringt dig och påminnt. typ läkartid och tandläkare och fest och sådant....koms det ihåg med?

Nej, sånt minns man ju. Om inte så påminner pappa mig om läkartiderna. Sådant som preventivmedel brukar jag iofs skriva upp i almanackan vi har i köket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eftersom jag fick en macbook från skolan så använder jag iCal där jag har delat in alla händelser i tre kategorier: skolan, socialt, privat.
funkar super!


   
SvaraCitera

klottrar massor i almanackan, måste skriva upp saker för att komma ihåg så blir mycket "H421 9-12 mediesamhället & litteraturen" "träffa X" "ring frisören/tandläkaren/farmor" "jobb bjd 12-16"

har en liten i rött skinn :3


   
SvaraCitera

Rainlendar 2
Går att dela upp i olika kategorier och färger etc. Alarm o.dyl finns + är snygg och ganska customizable.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gör inte så många saker om dagarna att jag känner ett behov av en almanacka. Om det rör sig om viktiga saker som jag är rädd att glömma lägger jag in påminnelse i mobilen.


   
SvaraCitera