Aviseringar
Rensa alla

hur skulle du reagera om din 17-åring kom hem trött och glad efter att ha tagit en tröskeldos ecstasy?


reben

asså hjärnan e ju fortf inte utvecklad fullt så hade väl varit samma grej som vad den än hade gjort typ ah det är dumt vill inte att du gör det men va ska man göra
"VILL BARA TA HAND OM DEJ GUBBEN"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte. Antagligen inte alls om det ej utgör ett tydligt problem för hen själv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Samma som den andra tråden, om jag får barn ska jag lära dem att det finns bättre saker i livet än att vara en knarkare eller värre en tönt som använder droger för att leka "cool".

använder man droger för att "leka cool"? har aldrig varit med om, och då knarkar jag ändå emellanåt.

trevlig-snubbe:

Ffrån vilket land är den här undersökningen ifrån? Om den är från Sverige så förklarar det en del.

http://thedea.org/statistics.html


   
SvaraCitera
Smilen

Håller en uppercut redo!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brosk:

använder man droger för att "leka cool"? har aldrig varit med om, och då knarkar jag ändå emellanåt.

Droger = koffein, socker, kokain, alkohol, nikotin, heroin etc..

Ja, det händer överallt hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Droger = koffein, socker, kokain, alkohol, nikotin, heroin etc..

Ja, det händer överallt hela tiden.

tobak och alkohol är väl iofs typiska grupptrycksmedel, men mdma tas förmodligen främst av ren upplevelsetörst


   
SvaraCitera
Smilen

SvenskWithAttitude:

Droger = koffein, socker, kokain, alkohol, nikotin, heroin etc..

Ja, det händer överallt hela tiden.

Det är svårt att få tag på tycker jag.


   
SvaraCitera

brosk:

http://thedea.org/statistics.html

Info om ecstazy på Wiki:
Psykologiska effekter Hjärnan utsöndrar enorma mängder serotonin under ruset. Detta är den bakomliggande orsaken till den ökade empatiförmågan. Subjektiva upplevelser i samband med detta är ofta en extremt ökad tillit och känsla av närhet till människor i omgivningen och förmågan att förlåta andra förstärks avsevärt. En av de vanligaste rapporterade subjektiva upplevelserna är en starkt ökad öppenhet vilket ofta leder till att personer under ruset kan berätta om sina djupaste problem och svåra upplevelser för varandra. Detta har ofta ett stort terapeutiskt värde. Neurotiskt baserade rädslor kan också upplösas. Ruset håller i sig cirka 3-5 timmar.

Det kan vara en anledning till varför det inte är så många som använder den här drogen och att ta ev överdos av denna också är ovanlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe: Det kan vara en anledning till varför det inte är så många som använder den här drogen och att ta ev överdos av denna också är ovanlig.

Ja, det är en ganska givande drog jämfört med tex alkohol, vilket förstås är läskigt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
skulle bli 100 % glad
nästa fråga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oroat mig dock, som time sade. när det är någon annan som man faktiskt har som uppgift att ta hand om och behandla väl hade jag påmint om riskerna med orena preparat och oärliga dealers, det är inget som man ska göra mer än några gånger pga dessa ökade risker att du råkar ta något farligt. men inget mot drogen i sig. alkohol är också beroendeframkallande hos de som har det i sig och ett alkoholmissbruk är mer normaliserat.


   
SvaraCitera

brosk:

Ja, det är en ganska givande drog jämfört med tex alkohol, vilket förstås är läskigt. 

Givetvis är det så och tyvärr som det är med alla andra droger. Något så enkelt som en kaffe eller något annat ''ofarligt'' som folk vanligtvis också missbrukar. Det tråkiga är ju också med dem ungdomar som börjar drogmissbruket ofta går över i tyngre droger och om dessa individer tar dem ofta förklarar det till det beroende som framkallats. Att allt för många människor låter sig förgås utan att ha kontroll på situationen är läskigt, sen att många unga intalar sig att ''jo men jag har visst kontroll på det jag gör!!!'' men där det ändå går över styr är en farlig utveckling!


   
SvaraCitera

adaq:
skulle tagit ett allvarligt men lugnt samtal med henne

"henne"
Rullar ögonen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CitronSaft:

"henne"
Rullar ögonen 

Döttrar eller adoption.... Har ska vi inte ha några jävla bråkiga pojkar. Nää skoja bara, jag menar självfallet "hen" Tardig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar att tråden är taggad med Paola Macchiarini Rullar ögonen


   
SvaraCitera