Aviseringar
Rensa alla

Hur skulle världen ha sett ut om alla religioner plötsligt försvann?


Ämnesstartare

Ja, hur skulle världen ha sett ut om alla stora religioner bara försvann och dog ut? Diskutera.

Själv tror jag att världen skulle bli mycket fredligare, eftersom att många krig som pågår just nu, drivs av just religiösa olikheter.


   
Citera

såhär typ:
Image


   
SvaraCitera

Budolicious:

såhär typ:

Fint!


   
SvaraCitera

mopsen:

Fint!

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jessica_E:

Själv tror jag att världen skulle bli mycket fredligare, eftersom att många krig som pågår just nu, drivs av just religiösa olikheter.

Det tror jag inte på en sekund. Folk slutar inte slå ihjäl varandra för att de slutar tro att Gud straffar mördare.

Förmodligen skulle det spruta upp nya profeter, och ett par nya religioner skulle grundas. Då, däremot, kanske det skulle bli en mängd krig lite här och var. Typ något korstågsaktigt.


   
SvaraCitera

Hade det inte funnits religioner så hade det nog varit mer psykfall ute eftersom många verkar behöva en bok som säger åt dem vad de ska göra.


   
SvaraCitera

Ännu mer konsumentinriktad.


   
SvaraCitera

skulle finnas fler individer, istället för korkade kopior.


   
SvaraCitera

isola:

skulle finnas fler individer, istället för korkade kopior.

Du är ju ateist och en korkad kopia, så där föll ju det argumentet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viveleroi:

Du är ju ateist och en korkad kopia, så där föll ju det argumentet.

Är ju betydligt svårare att vara ateist och gå efter en mall än att vara troende och gå efter en mall.


   
SvaraCitera

Viveleroi:

Du är ju ateist och en korkad kopia

aww, lite bättre kan du nog.
Blir ju ingen utmaning nu^^


   
SvaraCitera

Dead-Inside:

Är ju betydligt svårare att vara ateist och gå efter en mall än att vara troende och gå efter en mall.

Skitsnack, de flesta ateister argumenterar på exakt samma vis.

isola:

Blir ju ingen utmaning nu^^

Du skiljer dig ju knappast från den stora massan iaf, sedan får du vara hur näsvis du vill.


   
SvaraCitera

Viveleroi:

Du skiljer dig ju knappast från den stora massan iaf,

och det vet du hur?^^


   
SvaraCitera

EmperorNero:

Förmodligen skulle det spruta upp nya profeter, och ett par nya religioner skulle grundas. Då, däremot, kanske det skulle bli en mängd krig lite här och var. Typ något korstågsaktigt.

Det tror jag verkligen inte. Snarare att Ateismen äntligen kan få fotfäste i de underutvecklade länder som idag är väldigt beroende av religion.


   
SvaraCitera

Viveleroi:

Ännu mer konsumentinriktad.

Sluta ljug, alla skulle bli hippies.


   
SvaraCitera