Aviseringar
Rensa alla

Hur slutade du röka?


Ämnesstartare

Skål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast ja vill nog inte sluta när jag tänker efter. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Jag och min roomie slutade röka samtidigt, satt precis och diskuterade detta med henne och båda kom överens om att det faktiskt var busenkelt att sluta. Och du ska bara veta hur stolt du är över dig själv när du sitter där 9 månader senare och fortfarande är nikotinfri. Så stolt! Känner mig lika stark som Spiderman!

Skål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Intressant, känner igen mig i det där.. Fast skitsvårt att lämna en dagsrutin man har haft i flera år juuu 

Ja, men du måste släppa rutinen innan du kan börja arbeta bort nikotinet tror jag. Jag tror att det sitter mer psykiskt än fysiskt. Du måste vilja få bort den där rutinen, du ska inte tänka att du kommer sakna den där morgonciggen, du ska tänka att det kommer vara skönt att slippa vara bunden till den. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Ja, men du måste släppa rutinen innan du kan börja arbeta bort nikotinet tror jag. Jag tror att det sitter mer psykiskt än fysiskt. Du måste vilja få bort den där rutinen, du ska inte tänka att du kommer sakna den där morgonciggen, du ska tänka att det kommer vara skönt att slippa vara bunden till den. 

De enda gångerna jag går ut och träffar andra människor är när vi tar ett par cigg tsm.. De enda gångerna jag går ut öht är när jag tar en cigg.. ciggen är psykisk nyttig för mig. Rodnar

aa eller lite överdrivit kanske, åker ju till ICA ibland men det räknas inte 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svårt o gå till bussen utan o röka en cigg o ha musik skithögt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag börja träna hårdare , har aldrig vart någon stor rökare , röker mer på en del fester när det blir eller  När jag bara tycker synd om mig själv ,ångest typ 😛 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag började aldrig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:
svårt o gå till bussen utan o röka en cigg o ha musik skithögt

tuff kille


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

börja snusa, billigare än nikotintugg gissar jag.

annars tar det 2 veckor att få bort det fysiska nikotinberoendet
(de flesta som slutar röka börjar igen efter två veckor då de känner att de är ur beroendet och kan unna sig en cigg, aja baja!)

det mentala, vanan och alla andra sånna där psykiska behov, vettefan. takes forever


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade rökt i ca 5 år när jag en dag tänkte att varför betalar jag för någon som inte ger mig någonting förutom att döda mig långsamt, kollade på easy way to stop smoking av allen carr som gjorde det extra lätt. bästa jag gjort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ha viljan att sluta och boosta sedan den viljan med hjälp av allen carrs bok. en cigg är aldrig god, tänk på det!


   
SvaraCitera
mynona

Nietz:
ha viljan att sluta och boosta sedan den viljan med hjälp av allen carrs bok. en cigg är aldrig god, tänk på det!

det kanske också hjälper att ha någon som säger åt en att sluta?


   
SvaraCitera
penja

röker allt mer sällan. En cigg är inte ens god nykter längre. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

det kanske också hjälper att ha någon som säger åt en att sluta?

javisst! men den egna viljan är ju prio 1. hur var det nu ciggrök luktar, mynona?


   
SvaraCitera