Aviseringar
Rensa alla

Hur slutar man rodna?


Ämnesstartare

Hej allihop. Har ett jätte problem!

Det är såhär att jag rodnar lätt. Eller rodnar är väl och underdriva, jag blir alldeles knallröd i hela ansiktet väldigt lätt. Som den här filuren: [mad] (enligt mina kompisar)

Och det händer nästan hela tiden. Det räcker med att nån kille kommer i närheten, eller att den bara kollar på mig och jag blir knallröd. Eller om jag ska redovisa för klassen så blir jag också knallröd utan att ens göra något att skämmas över. Eller när jag pratar med någon som jag inte känner sådär super bra, så blir jag röd. Detta är sjukt irriterande och pinsamt. Jag brukar inte va den som skäms över det jag gör, jag brukar mest skratta bort det. Så nu undrar jag vad som kan va för fel?
Vet ni nått botemedel?
Vad ska man göra?

Hjälp!!


   
Citera

Göm ansiktet bakom smink? Haha, vet ingen annan metod.. det kommer åtminstone inte synas lika tydligt!


   
SvaraCitera

har för mig att jag lätt rodnade när jag var liten
det blir nog bättre när du blir lite äldre och säkrare på dig själv


   
SvaraCitera

JAG HAR ETT TIPS!

FOUNDATION
MÅLARFÄRG
SKOKRÄM
ELLER.. IDOMIN
Någonting som täcker ansiktet. BB-creme kanske kan vara något.
Eller asså spackel är ju oskönt eh, det är ju gulligt när man rodnar mh, ne men någon form av mental träning som gör dig cool som is eller nått uhm.


   
SvaraCitera

Klä upp dig i matchande färger så smälter det in bättre.


   
SvaraCitera

densomheterdet:

Vad ska man göra?

Du får helt enkelt försöka att inte tänka på det, för det tenderar att bli värre då. Att du andas rätt så du känner dig avslappnad är en bra sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

JAG HAR ETT TIPS!FOUNDATIONMÅLARFÄRGSKOKRÄMELLER.. IDOMIN

Kör på målarfärg!

Hjärtlös:

Du får helt enkelt försöka att inte tänka på det, för det tenderar att bli värre då. Att du andas rätt så du känner dig avslappnad är en bra sak.

Ja, får öva på det. För desto mer man tänker på "nu blir jag röd" desto rödare blir man....

Tack för alla svar! [smile]


   
SvaraCitera

Hej ! Angående det här med att rodna och ETS operation. Är en 28 årig kille som haft problem med rodnad i ansiktet sedan jag var 13 år. Haft väldigt svårt för att gå och fika med kompisar, gå på middagar, möten på jobbet, fester, träffa tjejer. I stort sett allt som har med kontakt med människor har vart ett bekymmer. Har gått hos psykolog och gått i kognitiv beteendeterapi, ätit mediciner, men ingenting har hjälpt. Detta kan bero på att det är ett så inarbetat beteende som pågått under 15-16 års tid. Bestämde mig för att prova ETS operation (Endoscopic thoracic sympathectomy) (som jag gjorde 2013-01-08) Man går in i brösthålan och skär av nerver som styr bland annat ansiktsrodnad, ansiktsvett och handsvett. De skar av nerverna på båda sidor av ryggraden mellan revben 2 och 3 (T2-T3). Åkte till Danmark och gjorde detta. Hela händelseförloppet gick snabbt. Hade möte med kirurgen kl 17, och kl. 18 sövde de ner mig, vaknade kl. 19 och kirurgen gjorde en kontroll och kände på mina händer som var alldeles torra och så har de vart ända sen operationen. Gjorde ganska ont i bröstet 2 dygn efter operationen, detta pga av nerven som smärtar eftersom de har skurit i den. Har 2 små hål under varje armhåla och det kommer bli ärr där. Du som sitter där hemma och har prövat alla andra alternativ för att bli av med din ansiktsrodnad, tveka inte, gör operationen ! Blir symptomen inte avhjälpta av själva operationen så blir de det pga av att du tror att operationen har hjälp. Du tänker: "jag har opererat mig, jag kan inte rodna länge" vips så har du ändrat ditt tankemönster som tidigare var: "hjälp, jag kommer rodna nu". Kompensatorisk svettning kommer man nog aldrig ifrån, du svettas lite mer under armar, mage och bröst, men inget stort problem om man jämför hur det var tidigare. Varför är det så stort missnöje bland de som opererat sig ? Jo, det är pga av att det bara är såna som är missnöjda som skriver om detta på nätet, majoriteten av de som gjort en lyckad operation behöver inte skriva om det mer. De är botade !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avregistrerad: Hej ! Angående det här med att rodna och ETS operation.

Tack så mycket, ska kolla upp det! 🙂


   
SvaraCitera