Aviseringar
Rensa alla

hur slutar man vara arrogant?


Ämnesstartare

hur slutar man se ner på folk?


   
Citera
Ämnesetiketter

tro mig, man kan se ner på folk utan att vara arrogant...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
tro mig, man kan se ner på folk utan att vara arrogant...

vad menas med arrogant? ens beteende? ens tankar om en själv? det syns inte direkt utåt att jag ser ner på folk eller har inte så höga tankar om mig själv, men ser ständigt ner på folk som inte passar in i mallen för folk jag inte ser ner på


   
SvaraCitera
mynona

Man ignorerar dem man annars skulle ha sett ned på och fokuserar i stället på dem man högaktar och/eller stimuleras positivt av. Annars gör man sitt bästa för att inte låta andra märka att man är arrogant. Det borde inte vara svårt att åstadkomma genom beteendet, med tanke på att folk som inte är arroganta ofta kan uppfattas så genom sitt beteende


   
SvaraCitera

lmaomynigga:

vad menas med arrogant? ens beteende? ens tankar om en själv? det syns inte direkt utåt att jag ser ner på folk eller har inte så höga tankar om mig själv, men ser ständigt ner på folk som inte passar in i mallen för folk jag inte ser ner på

skulle säga ens beteende ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mdma...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:
mdma...

mdma har väl ändå viss potential till arrogans! det är ju inte långt ifrån att man tänker att alla andra måste ha samma As Sjysta sinnesstämning som en själv och därmed behandlar dem oförsiktigt. men det kanske är mer nonchalans. bättre vore med något som gjorde en riktigt riktigt ledsen över hur dålig man själv är och hur dålig alla andra är så man bara kan tycka att allting är kräk men samtidigt ganska okej och förlåtligt och försonande kasst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga:

vad menas med arrogant? ens beteende? ens tankar om en själv? det syns inte direkt utåt att jag ser ner på folk eller har inte så höga tankar om mig själv, men ser ständigt ner på folk som inte passar in i mallen för folk jag inte ser ner på

ens beteende imo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

durga:

mdma har väl ändå viss potential till arrogans! det är ju inte långt ifrån att man tänker att alla andra måste ha samma As Sjysta sinnesstämning som en själv och därmed behandlar dem oförsiktigt. men det kanske är mer nonchalans. bättre vore med något som gjorde en riktigt riktigt ledsen över hur dålig man själv är och hur dålig alla andra är så man bara kan tycka att allting är kräk men samtidigt ganska okej och förlåtligt och försonande kasst.

möjligen. men det senare kan lika gärna slå över i arrogans även det, iaf enligt mina erfarenheter. andra är dåliga-komponenten går lätt överstyr. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet inte varför en del inbillar sig att dem är bättre än andra förmodrigen för att dem skulle förlora annars


   
SvaraCitera
Draug

Man slutar och lever sen lyckligt i alla sina dagar i tron att alla är ens jämlikar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:
Man slutar och lever sen lyckligt i alla sina dagar i tron att alla är ens jämlikar...

det stämmer ju inte


   
SvaraCitera
Draug

lmaomynigga: det stämmer ju inte

Det är därför du ska börja leva i en illusion och blunda för verkligheten. Sanningen finns inte om du är ovetande i din egen värld.


   
SvaraCitera