Aviseringar
Rensa alla

Hur slutar man vara tragisk?


Ämnesstartare

Kakaoxo:

hur kollar man upp det då? [blush]

Vet ej, är dålig på sånt där. Dessutom kanske du sitter på mobilt bredband?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon kan ta bort tråden. Fick en till insikt: dramaqueen-varning på tråden! [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hugrmunr:

1. har 0 motivation
2. fullbordar aldrig nåt
3. sitter alldeles för mycket vid datorn och gör ingenting

Låter som jag. Anser inte mig själv vara tragisk. Ser dock alla andra, som jobbar hela dagarna, äter och sover några timmar (deras liv går alltså ut på detta, om de har otur, tills dagen de dör), som tragiska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hugrmunr:

Dessutom kanske du sitter på mobilt bredband?

nej.
men skit i det [sad]

ont; om det hjälper så kan jag säga att dina problem verkar va lyx jämfört med mina [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rafflesia:

Låter som jag. Anser inte mig själv vara tragisk. Ser dock alla andra, som jobbar hela dagarna, äter och sover några timmar (deras liv går alltså ut på detta, om de har otur, tills dagen de dör), som tragiska.

Men det är en ganska naiv syn. Äter man gott, har man intressanta drömmar och ett jobb man gillar så är det nog allt annat än tragiskt, eller?

Kakaoxo:

ont; om det hjälper så kan jag säga att dina problem verkar va lyx jämfört med mina [blush]

Jaså? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hugrmunr:

Jaså? [blush]

inget man pratar om på um. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hugrmunr:

3. sitter alldeles för mycket vid datorn och gör ingenting

Seriöst, GÅ BORT FRÅN DATORN. Eftersom det hela tiden finns något nytt att se på Internet är datorn som en drog det inte går att slita sig ifrån. Stäng av den och upptäck resten av världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

inget man pratar om på um. [n]

Ok! Hade gärna lyssnat annars.

vhfaj:

Stäng av den och upptäck resten av världen.

Brukar läsa också, men det kanske inte är så mycket bättre? Eller jo, det är det. Människor är jobbiga i längden. Sitter hellre och läser!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hugrmunr:

Men det är en ganska naiv syn. Äter man gott, har man intressanta drömmar och ett jobb man gillar så är det nog allt annat än tragiskt, eller?

Sant. Men det är nog väldigt många som varje morgon når dåligt över det där sablans jobbet. Man ska se fram emot pensionen säger de? Ganska kul sätt att tänka!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hugrmunr:

Ok! Hade gärna lyssnat annars.

nu vet jag inte om du är ironisk eller inte men jag kan säga att det är härliga familjeproblem blandade med själssjukdomar och soc. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

nu vet jag inte om du är ironisk eller inte men jag kan säga att det är härliga familjeproblem blandade med själssjukdomar och soc. [blush]

Är inte ironisk. Jag tycker inte att ironi är särskilt lustigt... särskilt inte över internet.

Låter som om du har det jobbigare än mig, ja. Hoppas allt ordnar sig för dig och att du mår bättre snart!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hugrmunr:

Brukar läsa också, men det kanske inte är så mycket bättre? Eller jo, det är det. Människor är jobbiga i längden. Sitter hellre och läser!

Grejen med datorn är att den är en sjuk tidsslukare. Stäng av den och upptäck hur mycket tid du får till annat.

Rafflesia:

Sant. Men det är nog väldigt många som varje morgon når dåligt över det där sablans jobbet. Man ska se fram emot pensionen säger de? Ganska kul sätt att tänka!

Håller med om att de flesta vuxna lever sorgliga liv. Det är mycket status och karriär, och en tro om att pengar löser alla problem. De samlar upp till en semester som varar i två veckor, sedan sitter de på kontoret i 45 veckor och halvlider.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Håller med om att de flesta vuxna lever sorgliga liv. Det är mycket status och karriär, och en tro om att pengar löser alla problem. De samlar upp till en semester som varar i två veckor, sedan sitter de på kontoret i 45 veckor och halvlider.

Exakt.


   
SvaraCitera

Jämför dig själv med mig så känner du dig inte tragisk längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

Jämför dig själv med mig så känner du dig inte tragisk längre.

På vilket sätt är du tragisk?


   
SvaraCitera