Aviseringar
Rensa alla

hur smakar mjöd?


Ämnesstartare

har aldrig smakat på det men tycker det är grymt som fan.

ska det vara söt eller torrt? vad tycker ni om mjöd? och hur smakar det? hur känns det? och vilka mjöd har ni smakat på som ni vill rekommendera varför/ varför inte

mjöd ftw


   
Citera
Ämnesetiketter

Vill du ha lite fintroll till ditt mjöd?


   
SvaraCitera

det vita som kommer ut när man drar sig i struten har jag hört skall vara gott.

peter93:

ska det vara söt eller torrt? vad tycker ni om mjöd? och hur smakar det? hur känns det? och vilka mjöd har ni smakat på som ni vill rekommendera varför/ varför inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tkr det är gott. har för mig att det är ganska sött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

peter93:

ska det vara söt eller torrt? vad tycker ni om mjöd? och hur smakar det? hur känns det? och vilka mjöd har ni smakat på som ni vill rekommendera varför/ varför inte

Det är för det mesta halvsött eller sött, men man kan göra torra. De gånger jag druckit det så har man känt ganska tydlig smak av honung/knäck/sirap och lite nötigt typ. Som ett väldigt mjukt vitt sötvin, men inte så starkt. Inte särskilt syrligt alls.

peter93:

har aldrig smakat på det men tycker det är grymt som fan.

[shake]


   
SvaraCitera

KingGurka:

[shake]

Det är ju häftigt med alkohol fattar du väl. Alla coola håller på med det så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nää. Jäger ftw


   
SvaraCitera

............


   
SvaraCitera

S3ON:

Nää. Jäger ftw

Och Captain Morgan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blitzen:

Det är ju häftigt med alkohol fattar du väl. Alla coola håller på med det så.

Insåg precis vem TS är.

Till TS: Istället för att starta femtielva trådar om alkohol och var man kan köpa smuggelsprit, varför gör du inte bara eget? Det är enkelt, och mjöd är nog bland det enklaste du kan göra och få hyffsat (fast mjöd är ju betydligt dyrare att göra än t.ex. öl eller fruktvin).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Istället för att starta femtielva trådar om alkohol och var man kan köpa smuggelsprit, varför gör du inte bara eget? Det är enkelt, och mjöd är nog bland det enklaste du kan göra och få hyffsat (fast mjöd är ju betydligt dyrare att göra än t.ex. öl eller fruktvin).

har för mig att man måste vänta 6 till 8 månader innan det är färdigt och jag har inget tålamod 🙁

p.s vad står TS för?

Blitzen:

Det är ju häftigt med alkohol fattar du väl. Alla coola håller på med det så.

precis, alla pirater drack rom 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Nää. Jäger ftw

snygg bild, men jäger är bara gott om man gillar lakris. avskyr lagkris och gillar inte jäger även om jag vill 🙁


   
SvaraCitera

peter93:

precis, alla pirater drack rom 🙂

Jag det gör vi, men vi trycker inte det i allas ansikte och försöker framstå som asballa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar inte det för det är inte polullärt nu det var bara popullärt på vikingatiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blitzen:

Jag det gör vi

skulle aldrig kalla dig för en pirat.

ennie:

gillar inte det för det är inte polullärt nu det var bara popullärt på vikingatiden

bra poäng där.


   
SvaraCitera